اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد اصفهان خبر داد

خدمت‌رسانی کمیته امداد به 42 هزار نفر مددجو

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر کمیته امداد خدمت‌رسانی به 41 هزار و 753 نفر را در شهرستان اصفهان در قالب طرح مددجویی و شهید رجایی به عهده دارد.

خدمت‌رسانی کمیته امداد به 42 هزار نفر مددجو

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد توشقانیان در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در سال جاری اظهار کرد: تحقق اقدامات مجموعه کمیته امداد تلاش در راستای هویت دینی و ارزش‌های اسلامی است و این اقدامات حول دو محور اساسی می‌چرخد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن اندیشه و سیره عملی امام خمینی (ره) به عنوان معیار اسلامی در تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها از محور‌های فعالیت‌های کمیته امداد است، اضافه کرد: همچنین درک واقعی از رهنمود‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش در این زمینه نیز از دیگر محور‌های فعالیت کمیته امداد به شمار می‌رود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان با اشاره به رویکرد‌های توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد با محوریت اشتغال تصریح کرد: نگاه فرایندی به برنامه توانمند‌سازی، نگاه انسانی به مدد‌جو به عنوان یک انسان دارای زمینه رشد و پویایی، توجه ریشه‌ای به مشکلات و نیاز‌های مددجویان از جمله این رویکرد‌ها است.

وی به اهمیت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خانواده در زمینه توانمند‌سازی فکری و عاطفی اشاره کرد و ادامه داد: اجرای مرحله‌ای طرح‌های اشتغال، توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌آفرینی، نظارت مستمر به مراحل اجرای طرح اشتغال و ارائه بسته‌های تشویقی به خانواده‌ها در راستای خود‌کفایی آنها از برنامه‌های این مجموعه در زمینه توانمند‌سازی با محور اشتغال محسوب می‌شود.

توشقانیان با اشاره به فرایند توانمند‌سازی با محوریت اشتغال تاکید کرد: استعداد‌سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌آفرینی، کاریابی، کارورزی و اجرای طرح اشتغال به عنوان فرایند توانمند‌سازی با محوریت اشتغال به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد شهرستان اصفهان دارای هفت اداره، سه دفتر، یک کانون دائم، سه کانون موقت و یک نقاهتگاه است، افزود: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی اصفهان خدمت‌رسانی به 22 هزار و 323 خانوار را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اصفهان با بیان اینکه همچنین این مجموعه خدمت‌رسانی به 41 هزار و 753 نفر در قالب طرح مددجویی و شهید رجایی را به عهده دارد، گفت: البته 30 هزار نفر از این افراد از خواهران و 11 هزار و 753 نفر از آنها نیز از برادران هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان دارای مسکن، 3 هزار نفر از آنها دارای منزل اجاره‌ای و رهنی و 5 هزار و 200 نفر از این مددجویان نیز دارای سکونت‌گاه رایگان هستند.

توشقانیان با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 212 یتیم در سطح شهرستان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، اضافه کرد: طی 9 ماهه نخست امسال 23 میلیارد و 592 میلیون ریال در طرح اکرام برای ایتام موجود در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار و 118 نفر دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرستان اصفهان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول