اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

مهم‌ترین رسالت کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین رسالت کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

مهم‌ترین رسالت کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی چهار هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مدیران بانک‌ها با ارائه تسهیلات به موقع در زمینه اشتغالزایی در این استان خوب همکاری کردند.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی ثابت کردند که با وام‌های کم هم می‌توان ایجاد اشتغال کرد و به خودکفایی رسید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موفقیت کمیته امداد در برنامه‌ها و اقداماتی که در زمینه اشتغالزایی در دستور کار دارد به دلیل نظارت دقیق است.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت کمیته امداد خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است به طوریکه هر قدر در این زمینه کار شود، آثار و برکات آن در سطح جامعه قابل لمس خواهد بود.

شهریاری اضافه کرد: اختلاف بین دولت و مجلس در زمینه پرداخت پول نقد به دلیل جلوگیری از گداپروری و رونق کسب و کار و اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: مجلس با پرداخت پول نقد مخالف بود زیرا ممکن است بعضی از مردم به‌ویژه قشر کارگر را از فعالیت و تکاپو باز دارد که در بعضی موارد این امر مشاهده شده است.

تلاش دولت و مجلس باید ایجاد اشتغال و خودکفایی باشد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و مجلس باید تدابیری اتخاذ کنند که مردم به سمت اشتغال و تولید و خودکفایی پیش‌بروند.

وی گفت: نبود اشتغال امروز تمام کشور را تحت تاثیر قرار داده و این مشکل تنها خاص سیستان و بلوچستان نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه بسیاری از زیرساخت‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور محروم واقع شده، گفت: اما با این حال هم شرایط استان ما در بعضی از زمینه‌ها به‌ویژه بهداشت و درمان از استان‌هایی مانند ایلام بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل گسترش آموزش عالی در کشور شرایط ادامه تحصیل برای تمامی مردم فراهم شده است ولی این درحالی است که شغل مناسب برای استفاده از تحصیلات آن‌ها ایجاد نشده است.

شهریاری علت بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی را ناشی از فقر و بیکاری عنوان کرد و افزود: طی سال‌های اخیر در تقسیم بودجه‌ بین استان‌ها، اعتباراتی که به این استان اختصاص یافته برخلاف شعار عدالت محوری بوده که این امر جای تامل دارد.

انتهای پیام/75004/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول