اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی:

برگ برنده کمیته امداد مشاوره شغلی به مددجویان است

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: برگ برنده کمیته امداد امام خمینی ارائه مشاوره شغلی و نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی است.

برگ برنده کمیته امداد مشاوره شغلی به مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد امید پیش از ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندی 4 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بهترین مراسم کمیته امداد جشن‌های خودکفایی مددجویان است که با همکاری تمامی ادارات و بانک‌های عامل انجام می‌شود.

وی افزود: با اعتماد به نفس و عزم و اراده خود مددجویان، چهار هزار نفر از زیر چتر حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدند که این مهم جای تشکر از مسئولان و شکرگذاری از خداوند متعال دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در بودجه سال 90، 20 درصد از منابع به کمیته امداد اختصاص داد که امسال از همان منابع توانستیم قدم‌های خوبی در راستای ایجاد مشاغل خانگی برداریم.

وی با بیان اینکه توانمندی خانواده‌های امداد برای همه مسئولان کشور اهمیت دارد، گفت: طی پنج سال اخیر جهت گیری کمیته امداد به سوی توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد بوده است.

امید اضافه کرد: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) ریسک بزرگی‌ را پذیرفت که آن هم بازپرداخت اقساط مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سطح کشور زنان سرپرست خانوار که نتوانند اقساط خود را به بانک‌ها پرداخت کنند، کمیته امداد اقساط آنها را پرداخت می‌کند.

وی افزود: آمار بالای اشتغالزایی در بخش مددجویان کمیته امداد حاکی از عملکرد خوب مدیران مربوطه است.

سیستان و بلوچستان در بخش خود اشتغالی جزو استان‌های برتر است

امید گفت: در بحث خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)،در  سال گذشته و امسال سیستان و بلوچستان جزو استان‌های برتر بوده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته در سطح کشور بیش از 300 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است و امسال هم طرح روستاییان هم به آنها اضافه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: با توجه به موفقیت کمیته امداد در مشاغل خرد، امسال 100 هزار خانوار در تهران از حمایت امداد خارج شدند.

وی افزود: خودباوری و اعتمادبنفسی که در مددجویان کمیته امداد به وجود آمده بسیار عالی است و نتایج آن به خودکفایی و توانمندسازی ختم می‌شود.

امید ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی در کشور ایران اسلامی هرگز به صورت مقطعی و مورد به فقرا و نیازمندان کمک نکرده بلکه با ایجاد طرح‌های خود اشتغالی برای آنها اشتغال و درآمد پایدار را رقم می‌زند تا روزی خودکفا و توانمند شده و از زیر چتر کمیته امداد و نهادهای حمایتی خارج شوند.

وی بیان داشت: در مجموعه کمیته امداد، برگ برنده مشاوره شغلی و نظارت بر طرح‌های خود اشتغالی است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: با خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، 10 هزار هکتار زمین در سطح کشور احیاء شده است.

وی اضافه کرد: 100 هزار دام سنگین به مددجویان کمیته امداد تحویل داده‌ایم و حال با تلاش آنها این رقم به 400 هزار دام سنگین افزایش پیدا کرده است.

امید گفت: 300 دام سبک نیز به مددجویان تحویل شده که هم‌اکنون به بیش از 1.5 میلیون دام سبک افزایش یافته است.

انتهای پیام/75004/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول