اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

400 هزار خانوار کمیته امداد زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد گفت: تا پایان امسال بیش از 400 هزار خانوار این نهاد زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

400 هزار خانوار کمیته امداد زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند

ناصر ایروانی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: تا پایان امسال نزدیک به 400 هزار خانوار کمیته امداد زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند که از این تعداد 200 هزار نفر آن زنان سرپرست خانوارها هستند که با کمک سازمان هدفمندی یارانه‌ها و از محل درآمد آن سازمان بخشی از سرانه بیمه آنها پرداخت می‌شود و مابقی آن را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

وی افزود: این 200 هزار نفر زن خانوار علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تأمین اجتماعی نیز هستند که سرانه بیمه درمان آنها را هم کمیته امداد پرداخت می‌کند.

ایروانی‌منش ادامه داد: 54 هزار نفر از مجریان طرح‌های خود‌کفایی زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند که کل سرانه آن را کمیته امداد پرداخت می‌کند و علاوه بر سرانه درمان 140 هزار خانوار کمیته امداد روستایی نیز زیرپوشش بیمه سازمان روستایی و عشایری هستند.

مدیرکل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد اضافه کرد: تمکین سازمان بیمه عشایر و روستاییان از توافق‌نامه فعال موجود دلیل عدم برخورداری مددجویان روستایی کمیته امداد از خدمات آن سازمان است و بیمه تمامی آنان را حذف کرده و تعدادی از خانواده‌های زیر پوشش این طرح در این وقفه دو ساله فوت کرده‌اند و به واسطه اینکه این سازمان همکاری نکرده است امکان دریافت مزایای بیمه وجود ندارد.

وی ادامه داد: مأموریت ما در کمیته امداد در خصوص استفاده از بیمه خدمات درمانی بهداشت طرح‌های غربالگری نوعی مددکاری سلامت است.

این مسئول تصریح کرد: هدف این است که از ابزارهایی مانند بیمه و بهداشت برای توانمند‌سازی خانواده‌ها استفاده کنیم.

ایروانی‌منش خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کنترل هزینه‌ها، مسیر صحیح خدمات درمانی و جلوگیری از پرت هزینه‌ها و پرداخت از جیب بیمه شده و مددجو از سال 76 طرح پزشک خانواده را اجرا کرده که اثرات مثبت فراوانی‌ داشته است.

وی گفت: مددجویان کمیته امداد نسبت به بیمه شدگان دیگر سازمان‌ها کمترین پرداخت هزینه را دارند و امیدواریم با تشکیل بیمه سلامت ایران برای اقشار نیازمند بسته مکمل خدمات درمانی در کنار بیمه دیده شود.

انتهای پیام/66006/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول