اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان اعلام کرد

ارائه 7 خدمت به معلولان روستایی در منزل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: با شناسایی معلولان در مناطق روستایی کرمان از طریق اجرای طرح CBR هفت خدمت در محل زندگی به آنان ارائه می‌شود.

ارائه 7 خدمت به معلولان روستایی در منزل

رضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم با اشاره به طرح‌های بهزیستی در جامعه هدف اظهار داشت: طرح CBR از سال 81 به طور آزمایشی در مناطق روستایی رفسنجان آغاز شد و پس از آن در کل استان کرمان اجرایی شد و طی این مدت 13 هزار و 591 نفر معلول از طریق اجرای این طرح شناسایی شدند.

وی افزود: با اجرای طرح CBR در شرق استان کرمان همگام با دیگر مناطق استان در مجموع سه شهرستان بم، ریگان و فهرج 3 هزار و 100 معلول شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: با شناسایی معلولان در مناطق روستایی از طریق اجرای این طرح هفت خدمت در همان محل زندگی به آنان ارائه می‌شود.

عباسی گفت: حمایت‌های مالی، حمایت‌های اجتماعی، مناسب‌سازی محیط زندگی، تحویل وسایل کمک توانبخشی، فراهم کردن زمینه اشتغال از طریق طرح استاد شاگردی، ارائه آموزش‌های لازم به فرد معلول و خانواده و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده از جمله این حمایت‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از برنامه‌ریزی صورت گرفته در مرکز استان به منظور اجرای کامل طرح CBR و پوشش 100 درصدی آن در مناطق شرقی و جنوبی این استان در سال آینده خبر داد.

عباسی اذعان داشت: روسای بهزیستی شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت زمینه اجرای مطلوب این طرح را فراهم کنند.

انتهای پیام/2446/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول