اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

مناسب‌سازی مهم‌ترین دغدغه معلولان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: مناسب‌سازی مهم‌ترین دغدغه معلولان است و تمام پروژه‌های اجرایی در شهر باید از استاندارد‌های مناسب‌سازی برخوردار باشند.

مناسب‌سازی مهم‌ترین دغدغه معلولان است

سید محمود نقیب‌زاده نایینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بستر‌های حضور معلولان آسیب نخاعی در فضا‌های عمومی موجود در سطح جامعه باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: جامعه باید زیر‌ساخت‌ها را برای حضور معلولان در حلقه و چرخه جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی فضا‌های عمومی یکی از مهم‌ترین حلقه‌های اتصال معلولان به جامعه است، اضافه کرد: از دو سال گذشته تاکنون فعالیت‌هایی در زمینه مناسب‌سازی فضا‌های شهری در استان اصفهان آغاز شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان آهنگ مناسب‌سازی فضا‌های عمومی را در سطح شهر‌ها و روستا‌ها نواخته و در حال حاضر یک هماهنگی در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی میان شهرداری، استانداری، بهزیستی و این انجمن ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مناسب‌سازی فضا‌های عمومی در استان به دغدغه مسئولان تبدیل شده است، ادامه داد: همچنین در حال حاضر یکی از معلولان اصفهان به عنوان مشاور مناسب‌سازی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.

نقیب‌زاده نایینی با بیان اینکه مقرر شده است که 14 نفر از معلولان در 14 منطقه شهرداری‌های اصفهان به عنوان مشاوران مناسب‌سازی استخدام شوند، تاکید کرد: مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولان است و شهرداری‌ها باید برای اجرای پروژه‌های عمرانی ملزم به استفاده از مشاوره معلولان شوند.

وی به پیشگام بودن اصفهان در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی اشاره کرد و افزود: تمام پروژه‌های اجرایی در سطح شهر باید از استاندارد‌های مناسب‌سازی برخوردار باشند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: البته مناسب‌سازی فضا‌های عمومی در سطح شهر باید بر اساس اولویت‌بندی و نیاز‌های معلولان در سطح شهر انجام شود که با توجه به این موضوع نظر‌سنجی از معلولان در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری ضرورت دارد.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول