اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی میناب عنوان کرد

بهره‌مندی بیش از 4هزار معلول از خدمات بهزیستی میناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی میناب از تحت پوشش چهار هزار و 738 معلول در این شهرستان خبر داد.

بهره‌مندی بیش از 4هزار معلول از خدمات بهزیستی میناب

فرزاد افسر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با اشاره به خدمات واحد توانبخشی اداره بهزیستی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال‌جاری به یک هزار و 12 نفر توانخواه مستمری بگیر و 33 نفر توانخواه خدمات ارائه شده است.

وی خدمات ارائه شده را شامل پرداخت مستمری، کمک‌های موردی و هزینه در راستای برگزاری کلاس‌های حرفه آموزی و سواد آموزی عنوان کرد و افزود: برخی از این خدمات به فرزندان خانواده‌های توانخواه و دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شده است.

رئیس اداره بهزیستی میناب میزان خدمات ارائه شده در قالب مستمری را 283 میلیون و 620 هزار ریال ذکر کرد و بیان داشت: در شهرستان میناب چهار هزار و 738 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی و یک هزار و 12 خانوار نیز ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند. در زمینه ضایعات نخاعی 44 نفر شناسایی که 24 نفر مستمری بگیر هستند.

رئیس اداره بهزیستی میناب ادامه داد: از 798 نفر معلول ذهنی شناسایی شده 273 نفر، از 941 نفر نابینا و کم بینای شناسایی شده 206 نفر و از 515 نفر ناشنوا و کم شنوا 71 نفر از بهزیستی مستمری می‌گیرند.

افسر تعداد افراد شناسایی شده در زمینه مشکل روانی را 437 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 75 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از یک هزار و 731 معلول جسمی حرکتی شناسایی شده در میناب 353 نفر مستمری بگیر هستند.

رئیس اداره بهزیستی میناب گفت: توانخواهان از خدمات بیمه خدمات درمانی، کمک‌های موردی و وسایل کمک توان بخشی مثل ویلچر و عصا بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه"" CBR  در روستاها با کمک خانه‌های بهداشت و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد. در این طرح از منابع بالقوه محیط در راستای وارد کردن معلولان به جامعه استفاده می‌شود و به افراد معلول کمک می‌کند تا با تقویت توانایی‌های جسمی، ذهنی و اجتماعی خود به جامعه بپیوندند.

افسر خدمات ارائه شده در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه را شامل شناسایی و درمان پزشکی افراد معلول در روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش عملکردی، کمک به دستیابی معلولان به اشتغال و کسب درآمد، مناسب سازی محیط و رفع مشکلات معیشتی معلولان روستایی مهم‌ترین بخش‌های خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

رئیس بهزیستی میناب در ادامه با بیان این مطلب که در شهرسازی و ساخت و سازهای شهری باید حقوق معلولان نیز مورد توجه قرار گیرد به کمبود خدمات به معلولان اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با رفع مشکلات معلولان ضمن تقویت خودباوری در این قشر، زمینه‌های بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای آنان را فراهم کنند.

انتهای پیام/88004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول