اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

1650 معلول آسیب نخاعی اصفهان مشکل تردد دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان یک هزار و 650 نفر معلول قطع نخاعی حادثه‌ای وجود دارد که همگی مشکل ایاب و ذهاب دارند.

1650 معلول آسیب نخاعی اصفهان مشکل تردد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، محمد محمدزاده در جمع مسئولان شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: تکریم و احترام اجتماعی فقط یکی از نیازهای سالمندان محسوب می‌شود و افراد سالمند نیازمند درمانگاه خاص و نیز برنامه‌ریزی‌های جدیدی مانند تکریم بازنشسته‌های دستگاه‌ها و یا صدور کارت کرامت توسط اتوبوسرانی شهرستان‌های استان هستند.

وی ادامه داد: اگر سالمندی خانه‌نشین شود، دچار بیماری آلزایمر می‌شود، بنابراین باید بکوشیم که با تأمین مکان‌های خاصی در پارک‌ها، اماکن، مساجد و هیئت‌ها و ایجاد شورای سالمندان در شهرستان برای افراد سالمند، شرایط هم‌صحبتی و همدلی آنها را فراهم آوریم.

*دستگاه‌های اجرایی را باید وادار به مناسب سازی معلولان کنیم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی را باید وادار به مناسب‌سازی معلولان کنیم؛ دلیل اینکه در خیابان معلولی نمی‌بینید این نیست که معلولی در جامعه وجود ندارد.

محمدزاده تصریح کرد: در استان اصفهان یک هزار و 650 نفر معلول قطع نخاعی حادثه‌ای وجود دارد که همگی مشکل ایاب و ذهاب دارند.

وی با تأکید بر اینکه ایاب و ذهاب حق معلولان است، اضافه کرد: دلیل اینکه در سطح شهر کمتر به معلولان بر می‌خورید، این است که معلولان به سبب مشکلات ایاب و ذهاب از منزل بیرون نمی‌آیند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه قانون جامعه معلولان هشت سال قبل تصویب شده، اما توجهی به آن نمی‌شود، افزود: فرماندار شهرستان خمینی‌شهر به عنوان رئیس شورای مناسب‌سازی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی شهرستان خمینی‌شهر را وادار به مناسب‌سازی برای معلولان و ایجاد سطح شیبدار و رمپ در ساختمان‌های اداری و سایر مکان‌های موردنیاز کند.

محمدزاده بیان کرد: سازمان بهزیستی را فقط با معلولان نشناسید، سازمان بهزیستی با 148 وظیفه و 59 وظیفه اصلی با خانواده و جامعه درگیر است.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی امروز در حدود یک هزار و 920 مرکز در استان دارد و دارای فراوانی بسیاری است و خانواده بزرگی از مهدکودک‌ها و پرورشگاه‌ها گرفته تا کلینیک‌های مددکاری، مراکز مشاوره، مراکز ترک اعتیاد، مراکز توانبخشی روزانه، خانه‌های سالمندان، مراکز اعصاب و روان، مراکز بچه‌های فراری، اورژانس‌های اجتماعی مشاوره و غیره را شامل می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه همه خانواده‌ها با بهزیستی سر و کار دارند و نمونه کوچک آن مهدکودک‌ها هستند، افزود: در استان اصفهان حدود 200 هزار نفر معلول و 400 هزار نفر افراد بالای 60 سال وجود دارد که همه این‌ها محتاج خدمت‌رسانی هستند.

وی در پایان ابراز داشت: هم‌اکنون 250 هزار نفر مشغول استفاده از خدمات آموزشی، توانمندسازی، پیشگیری و سایر خدمات بهزیستی هستند.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول