اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارس دارو در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

تامین 55 تا 65 درصد از داروی کشور توسط تأمین اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی و امور اجرایی داروخانه‌های شرکت تولید و خدمات پارس دارو جزئیاتی را از فعالیت‌های این شرکت در هرمزگان بیان و از تأمین 55 تا 65 درصد از داروی مورد نیاز کشور توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

تامین 55 تا 65 درصد از داروی کشور توسط تأمین اجتماعی

سعید بیک‌زاده یک‌شنبه شب در حاشیه آئین بهره‌برداری از یک باب داروخانه در میناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان این که شرکت مدیریت تولید و خدمات پارس دارو از شرکت‌های دارویی زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی است اظهار داشت: رسالت و وظیفه این شرکت ایجاد و مدیریت داروخانه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: این شرکت در تهران واقع شده و تمام سهام آن متعلق به تأمین اجماعی است و داروخانه‌های متعددی را در سراسر ایران دارد.

*بهترین راه برای جلوگیری از قاچاق و جلوگیری از سودجوی‌ها در حوزه دارو

این مسئول تعداد داروخانه‌های زنجیره‌ای در کشور را 15 باب ذکر کرد و گفت: شرکت پارس دارو در توسعه داروخانه‌ها و تهیه تجهیزات پزشکی بیمارستانی و اتاق‌های عمل و لوازم مصرفی بخش‌های دیالیز از توانایی بالایی برخوردار است که با توجه به کمبود منابع مالی در بیمارستان‌ها می‌تواند بخش اعظمی از نیازها را برطرف کند.

بیک‌زاده با بیان این مطلب که تمام تجهیزات و داروها در داروخانه‌های زنجیره‌ای کشور به قیمت مصوب وزارت بهداشت و درمان عرضه می‌شود، عنوان کرد: راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای ضمن جلوگیری از تخلف و سو استفاده سودجویان و قاچاقچیان دارویی، مانع عرضه اجناس و تجهیزات پزشکی نامرغوب و قیمت بالا به مردم می‌شود.

وی گفت: در ایلام، اردبیل، دانشگاه بهزیستی و توانبخشی تهران داروخانه‌هایی تحت مدیریت شرکت پارس دارو اداره می‌شود.

وی ادامه داد: داروخانه‌های این شرکت در هرمزگان در بیمارستان‌های شریعتی و شهید محمدی و حضرت ابوالفضل (ع) نیز دایر است.

*تامین 55 تا 65 درصد از داروی کشور توسط سازمان تأمین اجتماعی

این مسئول در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی با شرکت‌های دارو سازی که تحت پوشش دارد 55 تا 65 درصد داروی نیاز داخل کشور را تولید می‌کند.

معاون بازرگانی و امور اجرایی داروخانه‌های شرکت تولید و خدمات پارس دارو اظهار داشت: شرکت دارو پخش که لیدر بازار توزیع دارویی کشور است به عنوان بزرگترین شرکت پخش در کشور از زیر مجموعه‌های سازمان تأمین اجتماعی و هم خانواده شرکت پارس دارو است.

وی گفت: شرکت پارس دارو برای داروخانه‌های بیمارستان شهید محمدی، شریعتی و حضرت ابوالفضل (ع) قرارداد سه ساله‌ای را با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منعقد کرده است که برابر آن هم داروخانه سرپایی و هم داروخانه بستری توسط شرکت پارس دارو مدیریت شود.

وی اظهار کرد: پس از یک سال فعالیت به صورت سرپایی در میناب پس از انحلال داروخانه شهید بهشتی ادامه کار آن به عهده شرکت واگذار و این داروخانه راه‌اندازی شد.

بیک‌زاده بیان کرد: این داروخانه به صورت شبانه‌روزی است و در تمام ایام سال فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که در هر استان اولویت جذب نیرو با افراد بومی استان است، ادامه داد: در این داروخانه 10 نفر از نیروهای جوان بومی میناب مشغول کار هستند.

وی افزود: نیروها آموزش‌هایی نظیر آشنایی با سیستم‌های دارویی را فرا می‌گیرند که در آینده نیز در زمینه تخصص و مهارت کاری آنان مؤثر خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: تمام سیستم‌های شرکت پارس دارو در کشور آنلاین و از طریق سامانه اینترنتی به سیستم مالی در تهران متصل است و همه کسری‌ها، سفارش انبارها، نیازها و کمبودها، خرید و فروش‌ها به صورت آنی در سامانه ثبت می‌شود.

وی گفت: در داروخانه میناب تمامی دفاتر بیمه از جمله بیمه کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بهزیستی، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه‌های روستایی پذیرفته می‌شود.

بیک‌زاده داروخانه میناب را بسیار مجهز ارزیابی و اظهار کرد: این داروخانه به دلیل پشتیبانی شرکت‌های دارویی تامین اجتماعی نسبت به سایر داروخانه‌های فعال در سطح شهر از توانایی بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: میناب در زمینه تامین دارو با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود مگر این که دارویی مورد نیاز باشد که در شرایط تحریم وارد کشور نشده باشد.

وی عنوان کرد: شرکت پارس دارو طبق قانون، در زمینه داروخانه داری فقط می‌تواند از شرکت‌های پخش دارویی نیاز دارویی خود را تامین کند در حالی که سایر داروخانه‌ها می‌توانند از منابع غیر از شرکت‌های پخش نیاز خود را تامین کنند که این کار غیر قانونی است و بازرسان معاونت غذا و دارو وزرات بهداشت با آن برخورد می‌کنند.

*فعالیت احتمالی پارس دارو در ابوموسی و بندرلنگه

بیک‌زاده افزود: آنچه از کالاهای دارویی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود باید تولید داخل و ایرانی باشد و دارویی باید وارد کشور شود که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: راه اندازی داروخانه در بندرلنگه و جزیره ابوموسی از پیشنهادات ارائه شده به شرکت پارس دارو است که در حال حاضر در دست بررسی و کارشناسی است.

انتهای پیام/88004/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول