اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چابهار صورت می‌گیرد

اجرای سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی کشور در منطقه آزاد چابهار گفت: سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد چابهار به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

اجرای سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، عبدالعظیم بهفر در بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفی موادغذایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به اینکه محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی به طور مستقیم در سلامت انسان تأثیرگذار هستند، نظارت بر عرضه این محصولات ضروری است.

وی ضمن بازدید از همه بخش‌های آزمایشگاه از نتایج مثمرثمر کارهای صورت گرفته توسط مسئولان منطقه نیز در امر جمع‌آوری و معدوم کردن محصولات تاریخ مصرف گذشته قدردانی کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی کشور در نشستی که با مدیران و کارشناسان این مجموعه داشت یادآور شد: فقط مبحث اقتصادی مطرح نیست، بعضی کالاها با توجه به اینکه با سلامتی مردم در ارتباط است نیازمند توجه بیشتر و نظارت از سوی مدیران مسئول برای جلوگیری از تهدید سلامتی مردم است.

بهفر در ادامه بیان داشت: برای بالا بردن سطح کیفیت آزمایشگاه موضوع ارسال کارشناسان برای دوره‌های تکمیلی را پیگیری کنیم.

وی همچنین بر الزام خرید از فرآورده‌های سلامت محور به‌ویژه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی تأکید کرد و افزود: کالاهایی که به تایید وزارت بهداشت به صورت برچسب فارسی نویس که شامل تاریخ تولید، انقضا شرکت واردکننده، کارخانه تولیدکننده و سری ساخت فرآورده‌ها است و یا همراه با برچسب کنترل اصالت و سلامت است دارای تاییدات و معیارهای وزارت بهداشت می‌باشد.

بهفر خواستار پیگیری سامانه اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد چابهار شد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

آزمایشگاه کنترل کیفیت موادغذایی در سال 1379 با اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت راه‌اندازی شد و متعاقب آن در سال 1385 معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت پس از ابلاغ چارت سازمانی مربوطه (اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه کنترل موادغذایی، آرایشی و بهداشتی) و آموزش پرسنل اختیارات خود در زمینه ترخیص موادغذایی، آرایشی و بهداشتی را طی تفاهم‌نامه فی مابین به مدیریت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی منطقه آزاد چابهار واگذار سپس در سال 1391 با توجه به عملکرد مناسب مدیریت مذکور سازمان غذا و دارو اختیارات خود را در خصوص صدور پروانه‌های بهره‌برداری و مسئول فنی کارخانجات مشمول قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به سازمان تفویض کرد.

اداره نظارت بر موادغذایی منطقه آزاد چابهار بر واردات کالاهایی که به صورت صنعتی و با مارک مشخص تولید وارد می‌شوند نظارت دارد و علاوه بر بازرسی‌های دائمی که از کارخانجات و بازار به‌عمل می‌آورد، نمونه‌های محصولات غذایی عرضه شده از سطح بازار نیز پس از نمونه‌برداری در آزمایشگاه کنترل کیفی منطقه آزاد چابهار آزمایش می‌شود تا در صورت عدم انطباق مارک، کیفیت و انقضا در ورود به منطقه آزاد جلوگیری شود.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول