اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

صادرات داروی دام ایران رشد 30 درصدی داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: صادرات داروی دام از کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی را از نظر ارزی نشان می‌دهد.

صادرات داروی دام ایران رشد 30 درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن دستور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دامپزشکی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 60 قلم دارو از کشور صادر شده است.

وی به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده زهان اشاره کرد و افزود: دامپزشکی خراسان جنوبی تاکنون در این مناطق فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته و کمک‌ها و بازدید‌هایی نیز از سوی سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: دارو، واکسن، مواد ضد عفونی‌کننده و مکمل‌‌های تقویتی برای دام به میزان 7 تن از سوی سازمان دامپزشکی کشور برای این مناطق اختصاص داده شده است.

دستور افزود: این مجموعه آمادگی دارد که به هر میزان که دام مناطق زلزله‌زده نیاز به خدمات درمانی و پیشگیری دارد به صورت رایگان در اختیار این مناطق قرار دهد.

*یک‌هزار متر مربع از مناطق زلزله‌زده ضدعفونی شده است

وی یادآور شد: با توجه به وسعت تلفات دام در مناطق زلزله‌زده اگر فعالیت‌های دامپزشکی به موقع انجام نمی‌شد عوارضی از نظر بهداشتی در این مناطق مشاهده می‌شد که با توجه به اقدامات دامپزشکی هیچ عارضه‌ای تاکنون مشاهده نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به خدمات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده از سوی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: دفع بهداشتی لاشه، ضد عفونی مناطق، خدمات درمانی برای دام و جمع‌آوری لاشه دام‌ها از جمله این اقدامات است.

دستور از ضدعفونی یک‌هزار متر مربع از مناطق زلزله‌زده زهان خبر داد و افزود: همچنین در مناطق مذکور تاکنون 3 هزار دام واکسیناسیون شده‌اند.

انتهای پیام/69004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول