اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران خبرداد:

قطع شیر مدارس با عدم پرداخت وجه به کارخانجات / مازندران دارای بهترین کیفیت شیر

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران گفت: در قیمت منصفانه پرداخت وجه شیر مدارس، دولت عقب افتاد و این به طور عام به سیستم کیفیت شیر مدارس آسیب زد.

قطع شیر مدارس با عدم پرداخت وجه به کارخانجات / مازندران دارای بهترین کیفیت شیر

اسماعیل خاتمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه قرار بود شیر مدارس در سرانه مصرف سهمیه شیر کشور سهم داشته باشد، اظهار داشت: شیر مدارس از شروع خود یک مسیر رو به رشدی را در کل کشور طی  کرد اما دچار مشکلات مالی شد و از دولت نتوانست پیمانکاران را حمایت کند.

وی افزود: در قیمت منصفانه پرداخت وجه به صنعت، دولت عقب افتاد و این به طور عام به سیستم کیفیت شیر مدارس آسیب زد.

خاتمی‌مقدم با بیان اینکه استان مازندران تنها استانی است که برای شیر مدارس پرونده جداگانه باز کرده است، متذکر شد: یک کمیته با همکاری انجمن غذایی، مهندسی کیفیت، دامپزشکی، علوم پزشکی و استاندارد از چهار سال قبل در راستای کیفی شیر اقدام به صدور شیر استاندارد و مستقل برای شیر مدارس کرد.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد وارد بحث شیر مدارس شود باید بالاتر از کیفیت باشد و مهر استاندارد را پیدا کند.

وی با عنوان کرد: توزیع شیر مدارس به دلیل کمبود بودجه  از 70 نوبت به 22 نوبت رسیده است.

خاتمی‌مقدم با بیان اینکه امسال کمیته سخت‌گیری خود را برای بارم‌بندی شیر بیشتر کرده است، گفت: مازندران از مجموع 24 کارخانه که کد بهداشتی و مهر استاندارد که با تنها هشت کارخانه در شیر مدارس ورود پیدا کردند.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران  متذکر شد: ضریب اطمینان شیر مدارس مازندران از استان‌های دیگر بالاتر است خانواده‌های دانش‌آموزان مازندرانی از مصرف شیر مدارس اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان‌های دیگر این خدمات را برای شیر مدارس نمی‌دهند، یادآور شد: این از دستاوردهای مهم استان مازندران است.

خاتمی‌مقدم اذعان داشت: بعد از توزیع شیر مدارس کمیته شیر مدارس هر دو هفته یک بار در کارخانه حضور پیدا می‌کند و محصولات را به صورت ویژه کنترل می‌کند و در صورت تخلف دستور قطع شیر به کارخانه داده می‌شود.

انتهای‌پیام/86016/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول