اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده داروسازی اصفهان خبر داد

توسعه دانش گیاهی نیازمند تعامل عطاری‌ها و دانشمندان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده داروسازی اصفهان گفت: برای تعیین اثر قطعی داروهای گیاهی و متحول شدن دانش داروهای گیاهی لازم است این عطاری‌ها با دانشمندان علوم دارویی همکاری کنند.

توسعه دانش گیاهی نیازمند تعامل عطاری‌ها و دانشمندان

ابوالفضل مصطفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وجود عطاری‌های متعدد در سطح شهر که بسیار از مردم نیز کار آنها را قبول دارند، اظهار کرد: علم سطوح مختلفی دارد که دانش، مهارت و استعداد ذاتی را در برمی‌گیرد و از این لحاظ عطارهای سطح شهر نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: بیشتر از این افراد علم دانشی دارند به این معنا که از مکانیسم اثر درمانی بسیاری از گیاهان و  عوارض آنها بی‌اطلاعند و تنها نسل به نسل این دانش به آنها منتقل می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی اصفهان با تأکید بر اینکه لازم است مکانیسم اثر هر دارو  و واکنش‌های آن بر بدن مشخص باشد، تأکید کرد: این مکانیسم اکنون در داروهای شیمیایی مشخص است اما درباره برخی گیاهان هنوز این روند مشخص نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است عطاران دانش خود درباره تأثیر گیاهان بر بیماری‌ها را در اختیار دانشمندان علوم دارویی بگذارند تا صحت و یا سقم تأثیرات و یا ضررهای این گیاهان مشخص شده و به صورت علمی در اختیار جامعه قرار بگیرد.

مصطفوی تصریح کرد: برخلاف برخی باورهای عمومی نمی‌توان تمامی داروهای گیاهی را مفید دانست،به طور قطع برای برخی بیماری‌ها داروهای شیمیایی و برای برخی داروهای سنتی و یا گیاهی مفیدتر است اما این مسئله‌ای است که باید به کمک تحقیقات علمی ثابت شود.

وی تاکید کرد: درباره تأثیر داروهای گیاهی و یا سنتی هنوز تحقیقات کاملی نکرده‌ایم و عوارض داروهای شیمیایی را نیز نمی‌توان انکار کرد بنابراین درباره مفید بودن داروی گیاهی، سنتی یا شیمیایی هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطعی اظهار نظر کند.

انتهای پیام/63008/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول