اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه دولت نهم:

«اقتصاد مقاومتی» ‌در ادبیات ‌اقتصادی ایران خوب پرداخته نشده است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه دولت نهم گفت: اقتصاد مقاومتی نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در سال 1386 مطرح شد؛ اما آنچنان که باید در ادبیات ما به آن پرداخته نشده است.

«اقتصاد مقاومتی» ‌در ادبیات ‌اقتصادی ایران خوب پرداخته نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان منوچهر متکی در همایش سراسری اقتصاد مقاومتی با رویکرد جذب سرمایه ایرانی داخل و خارج کشور که با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه در سالن جلسات بانک ملی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک تجربه بشری است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از آسیب تهدیدات دشمن مصون بمانیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در سال 1386 و با دو هدف مطرح شد.

وزیر امور خارجه دولت نهم اضافه کرد: نخستین نگاه، از زوایای جدید به فعالیت‌های اقتصادی در کشور صورت گرفت که در این نگاه، مسیر تولید علم کوتاه می‌شود و دومین هدف، طرح موضوع اقتصاد مقاومتی است.

متکی بیان کرد: در روند معمول تولید علم با توجه به نقش تکنولوژی نوین، اگر قرار بود سرعت معمولی مد نظر باشد، فاصله بین کشورهایی که به قله رسیده‏اند و کشورهای در حال توسعه، روز به روز بیشتر می‌شود.

رشد اقتصادی در ایران اسلامی محقق شده است

وزیر امور خارجه دولت نهم خاطرنشان کرد: کوتاه‏ترین مسیر تولید علم که همان‌ رشد اقتصادی بوده، امروز در ایران اسلامی محقق شده است.

متکی تصریح کرد: آغاز تحریم‌ها، هدف محوری مجموعه کشورهای غربی برای ضربه زدن به ایران اسلامی بود تا اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‏ترین هدف اقتصاد مقاومتی حفظ رشد اقتصاد و تبدیل فشار به سرعت است، ‌اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در سال 86 مطرح شد؛ اما هنوز در ادبیات و فعالیت اقتصادی ما جای خود را باز نکرده است.

لزوم شناخت موانع اقتصادی و جست‏وجوی راهکارهای برون‏رفت از آن

وزیر امور خارجه دولت نهم اظهار داشت: ساز و کار اقتصاد مقاومتی در راستای رشد اقتصادی بوده و می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی ساز و کاری است که باید رصد مستمر از وضع موجود با هدف آسیب‌شناسی و شناخت موانع و جست‏وجوی راهکارهای برون‏رفت در آن صورت گیرد.

متکی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی در هم آمیختن اهداف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با هدف یاری رساندن اهداف فرهنگی و سیاسی به وسیله اقتصادی است.

وی تصریح کرد: بهره‏گیری از ظرفیت‏های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز در این راستا باید انجام شود و این، به معنای یک مسیر دوسویه برای کمک به همه عناصر و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/2249/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول