اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل استاندارد همدان تأکید کرد

لزوم توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان از مردم خواست که با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف، هنگام خرید لوازم انرژی‌بر به برچسب مصرف انرژی که بر روی آنها نصب شده توجه کنند.

لزوم توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید

محمد هاشمی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برچسب انرژی مصرف‌کنندگان را با میزان کارایی وسایل انرژی‌بر آشنا می‌سازد، اظهار داشت: هنگام خرید مصرف کنندگان با مشاهده درجه یا رتبه انرژی بر روی کالا از میزان مصرف انرژی و کارایی وسیله آگاه می‌شوند و می‌توانند وسیله کم‌مصرف را نسبت به وسایل مشابه تشخیص داده و انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از برچسب مصرف انرژی روی وسایل خانگی، مزایای فراوانی برای جامعه، مصرف‌کنندگان و سازندگان این‌گونه وسایل دارد، افزود: توجه به این نکته که وسیله خریداری شده به چه میزان انرژی مصرف می‌کند، علاوه بر اینکه کاهش هزینه انرژی مصرفی در خانوار‌ها را به همراه دارد و آلودگی محیط زیستی را نیز کاهش می‏دهد، باعث می‌شود که هموطنان بیشتری بتوانند از انرژی برق و دیگر انرژی‌ها بهره ببرند.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با بیان اینکه برای سنجش میزان مصرف انرژی کالاها استانداردی به نام «معیار مصرف انرژی» وجود دارد، گفت: طبق قانون تولیدکنندگان داخلی، واردکنندگان و صادرکنندگان باید برچسب انرژی را بر روی محصولات تولیدی خود الصاق کنند.

وی گفت: خریداران محصولات انرژی‌بر باید به برچسب مصرف انرژی بر روی محصولاتی که تاکنون استاندارد معیار مصرف انرژی برای آنها تهیه و تدوین شده است، توجه کنند.

هاشمی ادامه داد: برچسب انرژی از هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) که روی هر یک از آنها یک حرف لاتین از A تا G درج شده تشکیل شده که هر حرف و هر فلش رنگی نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است.

وی ادامه داد: حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بیشتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند، بیشتر است.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان تأکید کرد: برچسب انرژی در واقع به خریدار کمک می‌کند که در هنگام خرید، وسیله‌ای را انتخاب کند که در مقایسه با سایر وسایل موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون استاندارد معیار مصرف انرژی 25 محصول انرژی‌بر اجباری شده و برچسب انرژی باید بر روی آنها الصاق شود.

هاشمی افزود: این محصولات شامل اتوی برقی خانگی، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک خانگی، الکتروموتورهای تک‌فاز، الکتروموتورهای سه فاز، آبگرمکن‌های برقی مخزن دار، انواع لامپ های الکتریکی، بالاست لامپ‌های فلورسنت، یخچال، فریزر و یخچال فریز خانگی، کولر آبی، کولر گازی پنجره ای، کولر گازی اسپیلیت، تجهیزات اداری، بخاری گازسوز دودکش‌دار، آبگرمکن گازسوز فوری، خودروهای سواری بنزینی، انواع موتورسیکلت، بادزن‌ها از ظرفیت 170 تا 3500 متر مکعب بر ساعت، بخاری گازسوز بدون دودکش، سماور برقی، بخاری برقی، جاروبرقی، کابین‌های برودتی ویترینی، دیگ های بخار،تعیین معیار تلفات ترانسفورماتورهای شبکه توزیع روغنی سه فاز و کمپرسورهای هرمتیک خانگی است.

انتهای پیام/89002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول