اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شرایط برای افزایش قیمت انرژی مناسب نیست / مجلس جلوی افزایش غیرمنطقی را بگیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی کشور به صورتی نیست که دولت بخواهد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

شرایط برای افزایش قیمت انرژی مناسب نیست / مجلس جلوی افزایش غیرمنطقی را بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها که طی چند سال اخیر در کشور اجرا شده است، تاثیرات خود را بر اقتصاد ایران گذاشته است.

وی تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در کشور حاصل اجرای این قانون است و از ابتدا نیز پیش‌بینی این وضعیت شده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها یک کار لازم برای کشور است، اما باید توجه داشت که این کار خوب نباید به اقتصاد و معیشت مردم لطمه وارد کند.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا قانون دارای ایرادات و نواقصی است، گفت: کلیت قانون مشکلی ندارد، اما همین قانون را اگر به درستی اجرا نکنیم و شرایط را لحاظ نکنیم، با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل معتقدم که باید قانون هدفمندی یارانه‌ها را با احتیاط و درک صحیح شرایط اجرا کرد و اگر در جایی لازم باشد، می‌توانیم بخشی از سیاست‌ها را با لحاظ کردن شرایط روز تعدیل کنیم.

* مجلس جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت انرژی را می‌گیرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از شایعات مربوط به احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: ارقامی که در این زمینه مطرح می‌شود از سوی دولت تکذیب شده است و صحت ندارد.

مصباحی‌مقدم متذکر شد: با این وجود معتقدم که در این شرایط افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صلاح نیست و بر مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم دامن می‌زند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین مجلس در مقابل افزایش غیرمنطقی قیمت حامل‌های انرژی ایستادگی کرده و نباید با این امر موافقت شود.

انتهای پیام/64001/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول