اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

هیچ تهدیدی ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای باز نمی‌دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: هیچ تحریم، تهدید و تحمیلی نظام جمهوری اسلامی و مردم ما را از استقلال در انرژی هسته‌ای و حق مسلم خود در دستیابی به این انرژی باز نمی‌دارد.

هیچ تهدیدی ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای باز نمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) با اشاره به مذاکرات اخیر 1+5 اظهار داشت: دشمنان و سردمداران سلطه جهانی سعی می‌کنند ایران را دور بزنند تا از هدف نهایی خود در غنی سازی انرژی صلح آمیز هسته‌ای و استقلال در این زمینه باز دارند اما کور خوانده‌اند چرا که ملت و دولت ما ذره‌ای در دستیابی به این فناوری عقب نشینی نخواهد کرد.

ایراد اصلی قانون اساسی مصر

خطیب جمعه اهواز همچنین در بخشی از بیانات خود به همه پرسی قانون اساسی مصر اشاره کرد و گفت: در این انتخابات که 32 درصد واجدین شرایط شرکت کردند 57 درصد مردم مصر رای آری دادند.

حیدری آمار نسبتا پایین شرکت کنندگان و موافقان با قانون اساسی را شکننده دانست و تصریح کرد: قانون اساسی مصر اشکالات اساسی دارد که از نگاه مردم دور نمانده و شاید دلیل پایین بودن مشارکت مردم، همین موضوع باشد.

وی توجه به شریعت اسلام و استقلال دانشگاه الازهر را از نکات مثبت قانون اساسی کشور مصر دانست و در عین حال به برخی جنبه‌های منفی آن نیز اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی کنونی شریعت اسلام به مذاهب اهل سنت محدود شده و مذاهب اهل بیت (س) را از این قانون حذف کرده‌اند که این بزرگ‌ترین نقص و اشکال این قانون اساسی است.

حیدری افزود: سلفی‌های مصر با تنگ نظری و تحجر، مذاهب اهل بیت را از قانون اساسی حذف کرده‌اند این در حالی است که علمای الازهر نیز با این موضوع مخالف‌اند.

خوزستان؛ سراسر عشق به اهل بیت

امام جمعه موقت اهواز همچنین در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز به استقبال مردم خوزستان از ضریح منور آقا اباعبدالله الحسین اشاره کرد و آن را باشکوه و بی‌نظیر در تاریخ دانست و گفت: هیچ مناسبتی تاکنون نتوانسته این گوهر حقیقی مردم خوزستان در عشق و ارادت به اهل بیت (ع) مانند آنچه که برای ضریح انجام دادند، به نمایش بگذارد.

حیدری افزود: حتی باد و باران و تگرگ هم نتوانست موج جمعیت را لحظه‌ای از کنار ضریح مبارک خامس آل عبا پراکنده کند و این ضریح به مدت 10 روز از 14 تا 23 آذر روز و شب در حلقه صد‌ها هزار عاشق حسینی بود.

وی با اشاره به کرامات و اثرات ضریح و عشق به سالار شهدا گفت: در فتنه 88 هم عاشورای حسینی به مدد جمهوری اسلامی آمد و آن را در هم پیچید و حماسه 9 دی تجلی یافت و امروز هم اگر فتنه ایی از منحرفان و مخالفان باشد با این خروش جمعیت در هم پیچیده می‌شود و به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست.

مدرس عالی حوزه علمیه اهواز افزود: استقبال بی‌نظیر از ضریح سید و سالار شهیدان برکات زیادی دارد و نشان داد مردم خوزستان گرایش و مذهبی غیر از اهل بیت (ع) ندارند.

حیدری با اشاره به برخی واکنش‌های اخیر در یکی از رسانه‌ها درباره ضریح امام حسین (ع) در خوزستان، تصریح کرد: آن‌ها که این معجزات الهی را به هیچ نشمردند و از طریق رسانه‌هایشان هتاکی کردند نفهم هستند و عاقبت کسی که با ولایت فقیه در افتد این است که از ولایت اهل بیت (ع) دور می‌شود.

انتهای پیام/72004/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول