اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی پنج سال گذشته محقق شد

کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس

خبرگزاری فارس: مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در این شرکت طی پنج سال گذشته خبر داد.

کاهش 30 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، کوروش سطوتی با اعلام این خبر افزود: در حوزه انرژی یک شاخص کلی بین‌المللی با عنوان شاخص مصرف ویژه انرژی داریم که واحد این شاخص گیگا ژول بر تن خوراک معین شده است.

وی با بیان اینکه در کشورمان در حوزه انرژی، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت متولی تدوین و ابلاغ معیارهای مصرف انرژی است، اظهار داشت: این معیارها در سه حوزه اصلی صنعت، ساختمان و حمل و نقل است.

سطوتی تصریح کرد: شاخص مصرف انرژی ویژه در فرآیند تصفیه گاز برای پالایشگاه‌های گاز کشور در سال گذشته به صورت رسمی ابلاغ شد که عدد 139/1 گیگاژول بر تن خوراک به عنوان استاندارد ملی به پالایشگاه خانگیران ابلاغ شده است.

این مقام مسئول مقدار واقعی عملکردی این شاخص در سال 86 را عدد 556/1 عنوان کرد و بیان داشت: میانگین این مقدار در سال جاری تاکنون 079/1 بوده است که کاهش چشمگیر 30 درصدی مصرف انرژی در آن مشهود است.

وی تاکید کرد: این کاهش به واسطه اجرای پروژه‌های بهبود شامل طرح جایگزینی و ارتقای محلول آمین در واحدهای تصفیه گاز، تغییر تکنولوژی تولید آب مقطر از روش تبخیری به اسمز معکوس، بازیافت آب دارای املاح بالا و همچنین بازیافت بیش از نیمی از گازهای ارسالی به سوی مشعل به دست آمده است.

مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اضافه کرد: استقرار نظام‌مند سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی، نصب سیستم‌های کنترل هوشمند اتوماتیک انرژی ساختمان، بهره‌برداری از سیستم مدیریت تله‌های بخار نیز ادامه روند کاهش را در چشم‌انداز سیاست انرژی این شرکت متصور کرده است.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در 165 کیلومتری مشهد واقع شده و گاز استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/70001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول