اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طوایفی که در میان سیاسی‌کاری مسئو‌لان فراموش شده‌اند

خبرگزاری فارس: ‌نشست ‌سران طوایف ‌گچساران با نماینده مجلس برگزار شد. در این جلسه از سیاسی‌کاری مسئولان و بی‌توجهی به طوایف این شهرستان گله‌های فراوان شد.

طوایفی که در میان سیاسی‌کاری مسئو‌لان فراموش شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون در حسینیه مسلم ابن عقیل «حسینیه نیمدوری‌ها» این شهرستان با مردم طوایف هفت‌گانه با وی دیدار و با مشکلات و کمبودهای هر کدام از این طایفه‌ها آشنا شد.

در این دیدار مردم طوایف نیمدور، فتح، لار، کوهسرک، شادگان، شاه بهرام و تلچگاه حضور داشتند و سخنگوی هر طایفه در خصوص مشکلات و کمبودهای طایفه خود و شهرستان سخن گفت.

جاده روستایی نیمدور نامناسب است

حسن رمضان‌زاده سخنگوی طایفه نیمدور در این نشست اظهار کرد: جاده نامناسب روستای نیمدور از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که مردم این روستا به آن مواجه هستند و رفع این مشکل ضروری است.

وی با بیان اینکه جاده روستایی نیمدور از بدو انقلاب با کمک مردم و جهاد سازندگی احداث شد، افزود: جاده بین مزارع این روستا نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد که با توجه به پایان سال مالی، انتظار داریم نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس رفع این مشکلات را در سال بعد در برنامه‌ کاری خود قرار دهد.

سخنگوی طایفه نیمدور بیکاری را از اصلی‌ترین مشکلات گچساران دانست و گفت: با وجود منابع عظیم نفت و گاز در گچساران ولی این شهرستان با آمار بالای بیکاری جوانان رو به رو است.

رمضان‌زاده تأکید کرد: مشکل بیکاری جوانان گچساران باید هر چه سریع‌تر رفع شود زیرا بیکاری جوانان سبب گرایش آنان به سمت انواع آسیب‌ها می‌شود.

گونه گیاهی « جاشیر» روستای لار در حال انقراض است

محمد ناصح‌فرد سخنگوی طایفه لار نیز در این نشست بیان کرد: پس از 32 سال از خدمات بزرگ نظام اسلامی به همه مناطق، هنوز راه ارتباطی 750 متری روستای لار مورد مرمت قرار نگرفته و هیچ خبری از بازسازی آن نیست.

وی یادآور شد: روستای لار از سرو 2 هزار و 770 ساله‌ای برخوردار بوده که متأسفانه هنوز خیلی از مسئولان استانی ما از وجود آن اطلاع ندارند.

سخنگوی طایفه لار توجه و حمایت ویژه به بقعه متبرکه امام‌زاده سید محمد (ع) روستای خود را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گونه گیاهی « جاشیر» روستای لار در سطح استان منحصر به فرد بوده ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان این گونه گیاهی در حال انقراض است.

ناصح‌فرد جلوگیری از تصمیم‌های غیر کارشناسی مسئولان شهرستان را خواستار شد و گفت: گچساران متخصصانی دارد که می‌توان در مدیریت و اداره شهرستان از آنان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه آستان مقدس حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) سالانه درآمدهای زیادی دارد ولی این آستان از امکانات مناسبی برخوردار نیست.

ناصح‌فرد ابراز امیدواری کرد که نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس مشکلات موجود در روستای خود و شهرستان را هر چه سریع‌تر رفع کند.

روستای شادگان 200 جوان تحصیلکرده بیکار دارد

افشین‌پور سخنگوی طایفه شادگان در این دیدار اظهار کرد: متأسفانه جاده دسترسی به روستای شادگان مناسب نبوده و به دلیل کوهستانی بودن آن نمی‌توان از این جاده به راحتی استفاده کرد.

وی گازرسانی به روستا را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: یکی از دلایلی که مردم روستا به شهر مهاجرت کردند نبود امکاناتی هم چون گاز بود.

سخنگوی طایفه شادگان بیکاری را از مهم‌ترین مشکلات طایفه خود دانست و یادآور شد: شادگان نزدیک به 200 جوان تحصیلکرده بیکار دارد و من فکر می‌کنم مشکل اصلی ما بیکاری همین جوانان است.

افشین‌پور توجه تاجگردون به روستاهای باشت را ضروری دانست و افزود: نبود امکانات در روستاها سبب شد از اوایل انقلاب مردم روستاها به شهر مهاجرت کرده و روستاها از جمعیت خالی شوند.

روستای تلچگاه آب آشامیدنی سالم ندارد

همچنین شفیعی سخنگوی طایفه تلچگاه در این نشست گفت: طایفه شیخ جلیل از بزرگ‌ترین طایفه در باوی بوده ولی در حال حاضر به متروکه‌ای تبدیل شده است.

وی بیان کرد: روستای تلچگاه به عنوان پایتخت باوی با بیش از 150 سال پیدایش از آب آشامیدنی سالم برخوردار نبوده و این یکی از مشکلات اساسی این روستاست.

سخنگوی طایفه تلچگاه با بیان اینکه در سال 59 به همت دولت روستای تلچگاه از پزشک عمومی برخوردار بود، افزود: متأسفانه در حال حاضر در این روستا کسی نیست که حتی نسبت به اندازه‌گیری فشار خون مردم آن اقدام کند.

شفیعی نبود گلزار شهدا را از دیگر مشکلات روستای تلچگاه عنوان کرد و ادامه داد: انتظار داریم که نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نسبت به احداث گلزار شهدا در این روستا هر چه سریع‌تر با رایزنی اقدام کند.

جاده‌های نامناسب میان مزارع از مشکلات مهم روستای فتح است

فتحی سخنگوی طایفه فتح در این نشست اظهار کرد: جاده‌های نامناسب میان مزارع از مشکلات مهم روستای فتح بوده که توجه به بازسازی آن بسیار ضروری است.

وی نبود سرویس‌دهی مناسب مخابراتی از جمله تلفن همراه را از دیگر مشکلات روستای فتح دانست و افزود: توجه به گلزار شهدای این روستا از دیگر خواسته‌های ما از نماینده گچساران و باشت در مجلس است.

فتحی خاطرنشان کرد: گچساران افراد لایق و توانمند زیادی دارد که می‌توانند شهرستان را به خوبی اداره کنند و ما انتظار داریم که نماینده ما در مجلس به این افراد توجه بیشتری داشته باشد.

به دلیل نبود بودجه امسال 25 هکتار زمین زراعی شاه بهرام به زیر کشت نرفت

مرادی سخنگوی طایفه شاه بهرام در این نشست بیان کرد: روستای شاه بهرام افزون بر 25 هکتار زمین زراعی دارد که این مقدار زمین علاوه بر شاه بهرام متعلق به روستاهای نیمدور، شادگان و فتح است.

وی افزود: به دلیل عدم حمایت و بودجه لازم برای مرمت و بازسازی کانال‌ها، امسال این 25 هکتار زمین زراعی به زیر کشت نرفت و این از مشکلات اساسی ما به شمار می‌رود.

مرادی خاطرنشان کرد: روستای شاه بهرام پس از 32 سال هنوز فاقد جاده مناسب بوده و این روستا که دو شهید والامقام تقدیم به نظام کرده، متأسفانه به دلیل نبود جاده مناسب خانواده‌های این دو شهید نمی‌توانند به روستا بروند و بر سر مزار این دو شهید حضور پیدا کنند.

آمار بیکاری در روستای کوهسرک بالا است

لهراسب محمدی سخنگوی طایفه کوهسرک نیز در این نشست گفت: مردم از سیاسی‌کاری و باندبازی خسته شده و به دنبال خدمت بی‌منت هستند و ما با توجه به خصوصیات و توانمندی‌هایی که از نماینده گچساران و باشت در مجلس داشته، انتظار داریم که ایشان جلوی این سیاسی‌کاری‌ها را بگیرد.

وی ابراز کرد: آمار بیکاری در طایفه ما بسیار بالا بوده و اکثر این بیکاران از افراد تحصیلکرده‌ای هستند که دارای توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف می‌باشند.

سخنگوی طایفه کوهسرک سیستم آب آشامیدنی با کیفیت بسیار پایین را از مشکلات مهم روستای کوهسرک عنوان و تصریح کرد: متأسفانه سرویس‌دهی تلفن همراه در این روستا کیفیت بسیار پایینی دارد.

بیکاری در رأس همه مشکلات گچساران است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: از این‌که در این نشست در کنار مردم طوایف مختلف باوی هستم و سخنگوی هر طایفه مشکلات و پیشنهادات مربوط به طایفه خود را بیان کرد، بسیار خوشحال هستم.

غلامرضا تاجگردون افزود: دیدار با طوایف یعنی دیدار با مردم و من به عنوان وکیل مردم گچساران و باشت باید سعی کنم که چنین دیدارهایی را در برنامه خود به طور مستمر داشته باشم.

وی با بیان این‌که تمام تلاش و وقت خود را می‌گذارم که وکیل و نماینده خوبی برای مردم باشم، ابراز کرد: برخی می‌گویند که تاجگردون نماینده ملی شده است و همه وقت خود را روی مسائل ملی می‌گذارد، ولی باید بگویم که اگر نماینده‌ای می خواهد به بهترین شکل به مردم خدمت کند باید جایگاه ملی خود را تقویت کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در گچساران عنوان کرد: هنر بر این است که ضعف‌ها و مشکلات را به شکل کارشناسی به گوش مسئولان برسانیم.

تاجگردون بیکاری را در رأس همه مشکلات گچساران دانست و ادامه داد: نبود سرمایه‌گذاری مناسب در این شهرستان سبب افزایش آمار بیکاری جوانان شده است.

وی پروژه پتروشیمی گچساران را از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ این شهرستان عنوان و اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که در مدت گذشته صورت گرفته، به زودی روند ساخت پتروشیمی گچساران سرعت می‌گیرد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ساخت پالایشگاه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دو پروژه مهم دیگر در این شهرستان ذکر کرد و گفت: کار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران کلید خورده و امیدواریم که روند کارهای آن در روزهای آینده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

تاجگردون تأکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و برای رفع مشکلات موجود در گچساران و باشت تلاش بسیار داشته باشیم.

‌انتهای پیام / 82010‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول