اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

اشتغال 61 درصدی در اردبیل/ دستگاه‌ها به تعهد خود اکتفا نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا‌کنون 61 درصد تعهدات استان محقق شده است.

اشتغال 61 درصدی در اردبیل/ دستگاه‌ها به تعهد خود اکتفا نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کار‌گروه تخصصی اشتغال اردبیل که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع تعهد اشتغال امسال دستگاه‌های اجرایی استان 43 هزار و 907 نفر بوده که از این تعداد تاکنون با گذشت 9 ماه از سال 27 هزار و 17 اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان داشت: در دو هفته گذشته رقم اشتغال ایجاد شده شش درصد افزایش یافته و از 55 درصد به حدود 61 درصد رسیده است.

این مسئول با اشاره به تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی مختلف و ثبت آن در سامانه رصد تا ششم دی ماه گفت: آب و فاضلاب شهری از 10 تعهد اشتغال خود به 10 مورد عمل کرده و آب و فاضلاب روستایی نیز از 112 تعهد اشتغال خود به 74 اشتغال عمل کرده که حدود 66 درصد تعهدات را شامل می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: فنی و حرفه‌ای 107 درصد، آموزش و پرورش 260 درصد، زندان‌های استان 35 درصد، بنیاد شهید 100 درصد و بنیاد مسکن نیز 84 درصد تعهد خود را عملیاتی کردند.

نیکزاد با بیان اینکه جهاد کشاورزی از 7 هزار تعهد اشتغال خود به 254 مورد عمل کرده است، گفت: این دستگاه‌ اجرایی 29 درصد، حمل و نقل 108 درصد، دانشگاه علوم پزشکی به 49 درصد تعهد اشتغال خود در 9 ماه امسال عمل کردند.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه راه و شهرسازی 3 هزار و 398 تعهد اشتغال داشته است، افزود: این دستگاه اجرایی 184 درصد تعهد اشتغال خود را عملیاتی کرده و به آن جامه عمل پوشانده است.

وی بیان داشت: بهزیستی از یک‌هزار تعهد اشتغال خود 46 درصد، آب منطقه‌ای از 750 تعهد اشتغال خود 46 درصد، برق استان اردبیل 97 درصد و شرکت شهرک‌های صنعتی به 36 درصد تعهد اشتغال خود عمل کرده‌اند.

این مسئول در خصوص عملکرد صندوق مهر امام رضا نیز گفت: این صندوق از تعهد 4 هزار اشتغال خود به 43 درصد، صنعت و معدن به 46 درصد، و فرهنگ و ارشاد اسلامی به 20 درصد تعهدات اشتغال خود در 9 ماه امسال عمل کرده‌اند.

نیکزاد تعهد اشتغال کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی را 4 هزار و 848 نفر اعلام کرد و گفت: این نهاد انقلابی یک هزار و 731 نفر اشتغال ایجاد کرده که 36 درصد تعهدش را شامل می‌شود.

استاندار اردبیل بیان داشت: مرکز رشد فناوری به 55 درصد، میراث فرهنگی به 85 درصد و ورزش و جوانان به 55 درصد تعهد اشتغال خود در سال جاری عمل کردند.

این مسئول از دستگاه‌های اجرایی خواست در تعهد اشتغال به انتظارات عمومی و مطالبات مردمی به ویژه قشر جوان و نوجوان پاسخگو باشند و حتی بالاتر از تعهد خود در صورت توان به تعهدات اشتغال کمک کنند.

وی گفت: اگر دستگاهی به تعهدات خود عمل کرده است باید کمک کند تا بخشی از تعهدات سایر دستگاه‌ها نیز تحقق پیدا کرده تا در پایان سال بتوانیم در پیشگاه ملت رو سفید باشیم.

نیکزاد، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، حمل و نقل و شهرسازی را از دستگاه‌های برتر حوزه اشتغال اعلام کرد و افزود: در سه ماه فرصت باقیمانده تا پایان سال امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز تعهدات خود را افزایش داده و در دو هفته آینده تعهد اشتغال محقق شده استان اردبیل به 70 درصد برسد.

وی ابراز داشت: اداره کل زندان‌ها، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، بهزیستی، آب منطقه‌ای، شهرک‌های صنعتی، صندوق مهر امام رضا، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد، کمیته امداد از جمله دستگاه‌هایی هستند که زیر 50 درصد به تعهد اشتغال خود عمل کردند که شایسته است با توانی مضاعف‌تر تا پایان سال بتوانیم 100 درصد تعهد 43 هزار و 907 نفری استان را تحققی عینی ببخشیم.

این مسئول با قدردانی از بهزیستی در ارتقای وضعیت اشتغال برای مددجویان و معلولان گفت: زمانی که ما به تعهدات خود و وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده عمل می‌کنیم در هنگام مراجعه به خانه احساس شرمندگی و ضعف و ناتوانی نمی‌کنیم بلکه شاداب‌تر در منزل و زمان استراحت حاضر می‌شویم و یقین داریم با عملکرد مثبت رضایت مردم را نیز فراهم کردیم.

نیکزاد بیان داشت: در پایان سال از دستگاه‌هایی که در حوزه اشتغال توانسته باشند به تعهدات خود عمل کنند به صورت معنوی و مادی تجلیل خواهد شد.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بسیاری از دغدغه اشتغال را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با اشاره به دستور دوم جلسه در خصوص مشاغل خانگی گفت: بانک ملی در مابین دو جلسه قبلی از اعتبارات 90 و 91 حدود 440 میلیون تومان پرداختی داشته است.

این مسئول بیان داشت: بانک ملی برای 59 پرونده اشتغال مشاغل خانگی 2 میلیارد و 470 میلیون ریال پرداختی داشته که در سامانه به ثبت نرسیده است.

وی در خصوص عملکرد بانک رفاه نیز گفت: این بانک حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان از محل اعتبارات سال 90 مشاغل خانگی پرداخت کرده که بانک مسکن نیز توانسته است برای پنج پرونده 15 میلیون تومان پرداخت کند.

نیکزاد در خصوص عملکرد بانک صادرات نیز گفت: بانک صادرات از سهمیه سال 91، 299 میلیون تومان، بانک تجارت 174 میلیون تومان و بانک سپه نیز 3 میلیون تومان پرداختی داشته است.

وی بیان داشت: بانک کشاورزی از سهمیه سال 90، 341 میلیون ریال پرداختی داشته و پست بانک نیز از محل سهمیه سال 90، 58 میلیون و 300 هزار تومان به متقاضیان در این حوزه پرداخت کرده است.

این مسئول افزود: از تلاش بانک‌هایی نظیر صادرات، تجارت، کشاورزی و پست بانک در اهتمام جدی برای پرداخت مشاغل خانگی قدردانی می‌کنیم.

نیکزاد اظهار داشت: همه بانک‌ها باید در پرداخت رقم 3 تا 5 میلیون تومان برای مشاغل خانگی همت مضاعفی داشته باشند چرا که این رقم می‌تواند چرخ زندگی برخی از افراد جامعه را رونق بخشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به پرداختی مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده نیز اشاره کرد و افزود: بانک ملی از رقم 211 میلیارد تومانی سهمیه خود یک میلیارد و 100 میلیون تومان طرح مصوب کرده که در روزهای آینده نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کند.

این مسئول بیان داشت: بانک ملت 188 میلیارد تومان تعهد پرداختی دارد که 17 میلیارد ریال توسط این بانک به شرکت نیکان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک تجارت 143 میلیارد تومان مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده دارد که تاکنون برای پرداخت 21 میلیارد و 500 میلیون ریال طرح این بانک مصوبه داشته است.

نیکزاد اظهار داشت: بانک صادرات از سهمیه 131 میلیارد تومانی خود حدود 36.5 میلیارد ریال پرداختی داشته و 550 میلیارد ریال نیز در دست اقدام دارد.

وی به عملکرد بانک رفاه از محل 44 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: در این زمینه بانک رفاه پرداختی نداشته و بانک سپه نیز بین دو جلسه از سهمیه 954 میلیارد تومانی حدود 360 میلیون تومان پرداخت کرده است.

اشتغال روستایی باید جان بگیرد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ارائه شده فنی و حرفه‌ای استان در خصوص ایجاد فرصت‌های اشتغال برای روستاییان اشاره کرد و گفت: باید طرح‌های ما در روستاها به ترغیب و تشویق علاقه‌مندان برای حرفه‌‌آموزی و مهارت‌آموزی منجر شود نه اینکه بخواهیم در جلوی اشتغال مولد روستایی مانعی ایجاد کنیم.

نیکزاد بیان داشت: نباید با برخی اقدامات مشکلات مردم را دو چندان کنیم بلکه باید با قوانینی آسانتر و برنامه‌هایی که در راستای بهبود اوضاع و امور باشد به مطالبات روستاییان پاسخ دهیم.

استاندار اردبیل بیان داشت: ما آمادگی داریم از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های رایگان را در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا در مسیر اشتغال، کارآفرینی، تولید و فروش محصولات آنها مشکلی به وجود نیاید.

این مسئول به فضاسازی پست بانک از طریق 320 مرکز پست بانک برای ارائه خدمات آموزش‌های مجازی اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمام دستگاه‌های اجرایی باید به کمک فنی و حرفه‌ای بیایند تا بخشی از اشتغال مورد نظر محقق شود.

وی ادامه داد: البته در خصوص رشته‌های اشباع شده نمی‌توان رغبت و شور و حال اشتغال ایجاد کرد و ضرورت دارد در ازدیاد برخی رشته‌ها جلوگیری‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد رشد قارچ‌ گونه چنین رشته‌هایی نباشیم.

نیکزاد در خصوص رایگان بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز گفت: در این زمینه نیز بنده مخالف رایگان بودن آموزش‌ها هستم چرا که رایگان بودن زمینه رغبت بیشتر به یادگیری را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت امور روستایی و فرمانداران خواست در اجرای طرح فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با هدف آموزش تولیدات محصولات بازار محور و تولید و فروش آن یاریگر این مجموعه باشند.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول