اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

تحریم‌ها تأثیری در روند پیشرفت ایران ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با اشاره به اینکه تحریم‌ها بر روند پیشرفت ایران اسلامی تاثیری ندارد، گفت: هر روز که می‌گذرد ایران در زمینه علمی حرف‌های بیشتری را برای گفتن دارد.

تحریم‌ها تأثیری در روند پیشرفت ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر در محل هتل پارس کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران اسلامی در حال حاضر در مرتبه‌ای از جایگاه علمی قرار گرفته که مورد توجه همگان است.

وی برگزاری جشنواره اختراعات کویر را فرصت مناسبی برای بروز استعداد و ظرفیت پژوهشگران، مخترعان و مبتکران برشمرد و افزود: پژوهش در حال نهادینه شدن در ایران است.

نجار ابراز امیدواری کرد آثار ارائه شده در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های اختراعات بتواند در زمینه ارتقای سطح دانش، علم، تولید، اقتصاد و زندگی مردم موثر باشد.

مقام عالی دولت در استان کرمان توجه دولت‌مردان به هفته پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی را مطلوب خواند و بیان کرد: حمایت‌های دولت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی و به ویژه دولت‌های نهم و دهم موجب شکوفایی استعدادها شده است.

نجار ادامه داد: زمانی که اعلام یک فراخوان منجر به برگزاری جشنواره‌ای با حضور صدها طرح و مخترع و پژوهشگر می‌شود، بیانگر این امر است که وضعیت پژوهش در ایران روز به روز بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها بر روند پیشرفت ایران اسلامی تأثیری ندارد، تصریح کرد: هر روز که می‌گذرد ایران حرف‌های بیشتری را در زمینه علمی برای گفتن دارد.

این مسئول افزود: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک ستاد متمرکز می‌تواند در زمینه حمایت از مخترعان و همچنین تلاش برای تجاری‌سازی و تولید انبوه اختراعات موثر باشد.

نجار با بیان اینکه دولت از طرح‌های شاخص در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند، بیان کرد: مخترعان باید درآمدزایی یک طرح و تناسب آن با نیازهای روز جامعه را در نظر داشته باشند.

استاندار کرمان و هیئت همراه از تمام غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان کرمان و جشنواره منطقه‌ای کویر بازدید به عمل آورد و با مخترعان و پژوهشگران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مخترعان و پژوهشگران نیز توضیحاتی را در مورد طرح‌های خود به اسماعیل نجار استاندار کرمان ارائه دادند.

به گزارش فارس، 300 نفر در دوره پیش ثبت‌نام جشنواره منطقه‌ای اختراعات کویر نام‌نویسی کردند که 240 اختراع در مرحله نهایی به ثبت رسید.

تیم هشت نفری این جشنواره 86 طرح در زمینه‌های مختلف از جمله مکانیک، عمران، برق و کشاورزی را به عنوان طرح‌های برتر انتخاب کرد.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول