اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی گلپایگانی:

فتنه‌‌گران 88 از متانت نظام سوءاستفاده کردند/ دشمن در تحریم‌ها نیز شکست می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: کسانی که در فتنه سال 88 بلوا برپا کردند به نوعی از صبر و متانت حکومت و رهبری سوء استفاده کردند.

فتنه‌‌گران 88 از متانت نظام سوءاستفاده کردند/ دشمن در تحریم‌ها نیز شکست می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‏الله محمد محمدی‏گلپایگانی لحظاتی پیش در یادواره سرداران و 220 شهید باقرشهر و کهریزک ضمن تشکر از شکوه مراسم و رساندن سلام مقام معظم رهبری به حاضران در یادواره اظهار داشت: برگزاری این‌گونه مراسمات ارزش بسیار بالا و زیادی دارد و نپندارید که این مجالس برای ترحیم است؛ خیر، بلکه برای پاسداشت و بزرگداشت شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس است.

شهدا الگوی جوانان امروز هستند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهدا باید الگو و سرمشق جوانان امروز باشند، گفت: شهدا نه تنها گل سرسبد خانواده‌هایشان بودند بلکه در محل و شهرستان خود نیز به عنوان انسان‌های آراسته، مؤمن و متدین شناخته می‌شوند.

 

 

 

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که جنگ شروع و اعلام شد که همه باید از کشورشان دفاع کنند این عزیزان سر از پا نشناخته و حتی بعضی از آنها با دست بردن به شناسنامه خود راهی جبهه‌های جنگ شدند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی ابراز داشت: شهیدان همیشه در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشتند و حتماً در پیشگاه خداوند جزو مقربان الهی هستند چرا که طبق روایتی زیبا «اولین قطره خون شهید که بر زمین می‌ریزد، تمام گناهانش بخشیده می‌شود.»

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مقام والای شهید تاکید کرد: شهید عالی‌ترین مقامی است که در آخرت نیز معنویت دارد زیرا در این دنیا فداکاری کرده و در پیشگاه خداوند نیز حرمت دارد. این دستور پروردگار است که «شهیدان را مرده نخوانید بلکه شهید زنده است.»

 

فتنه‌جویان 88 از متانت نظام سوءاستفاده کردند

وی در ادامه با اشاره به فتنه 88 و حماسه 9 دی یادآور شد: کسانی که در فتنه سال 88 بلوا برپا کردند به نوعی از صبر و متانت حکومت و رهبری سوء استفاده کرده و تصور کردند که کار نظام تمام شده است و با بی‌شرمی هرچه تمام‌تر به امام حسین (ع) توهین کرده و عکس مقدس ایشان را به زیر پای خود قرار دادند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در ارتباط با غفلت فتنه جویان متذکر شد: فتنه‌گران نمی‌دانند و خیال کردند که چون در جامعه تعداد محدودی بی‌حجاب وجود دارد، اسلام از دست رفته است که این نشان از غفلت آنها دارد.

 

ایران تنها کشوری‌ست که زیربار تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا نرفته است

وی در ادامه با اشاره به محبوبیت بالای ولایت فقیه نزد مردم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اگر کسی قصد جنگ با ملت ایران را داشته باشد، با اشاره مقام معظم رهبری همه جان خودشان را فدای کشور و نظام می‌کنند چرا که این نظام مقدس ارزان به دست نیامده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: بیداری اسلامی کنونی که فراگیر شده است از اثرات انقلاب اسلامی ایران است که امام خمینی (ره) نیز سال‌ها پیش فرمودند «ما انقلاب را صادر می‌کنیم» که ما امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان اسلام هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایده بیداری اسلامی برای ایران است و دنیا فهمیده که می‌توان در برابر استکبار ایستاد و حرمت و عزت را در کنار یکدیگر دارا بود.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی اختلاف را یکی از خطرات بزرگی که به عنوان آسیب به نظام محسوب می‌شود، دانست و تاکید کرد: در کمتر صحبتی نبود که امام خمینی (ره) مسئله اتحاد را مطرح نکنند.

 

اتحاد باید دور محور ولایت باشد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاید بر اینکه اتحاد باید دور محور ولایت باشد، گفت: با آن کسی که از طرف امام زمان (عج) به عنوان نایب عام است با کسی که ما با دلسوزی‌اش برای نظام آشنا هستیم.

 

مقام معظم رهبری لحظه‌ای از یاد خدا غافل نیست

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به یاد خداست، گفت: شهادت می‌دهم رهبری با تمام مشکلات و مشغله‌هایش لحظه‌ای از یاد خدا غافل نیست.

کشور با رهبری ولایت از دریای پرتلاطم جهان به سلامت عبور می‌کند/دشمن اگر مطمئن بود می‌تواند ایران را نابود کند لحظه‌ای دریغ نمی‌کرد

وی در ادامه با بیان اینکه اگر دشمن مطمئن بود که می‌تواند ایران را نابود کند لحظه‌ای دریغ نمی‌کرد، تصریح کرد: کشور در این دریای پرتلاطم جهان تنها با رهبری ولایت فقیه به سلامت گذر می‌کند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی بیان داشت: تنها کشوری که تمام قامت ایستاده است و زیر بار تهدیدات و تحریم‌ها آمریکا نرفته است، فقط ایران است.

 

دشمن در نقشه شیطانی تحریم‌ها نیز شکست می‌خورد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: دشمن در این نقشه شیطانی هم (تحریم‌ها) شکست خواهد خورد، البته با بصیرت.

 

نیروهای نظامی در اوج اقتدار هستند

آیت‌الله محمدی گلپایگانی عنوان کرد: امروز نیروهای نظامی ما زیر سایه فرماندهی فرزند پیغمبر (ص)، مجتهد و مرجع، در اوج اقتدار هستند و ان‌شاءالله خداوند به رهبر معظم انقلاب طول عمر عنایت کند.

 

سیره امام حسین (ع) دائماً مایه عبرت است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان با بیان اینکه سیره امام حسین (ع) دائماً مایه عبرت است، تصریح کرد: ما زنده این‌گونه مراسم‌ها هستیم، به عزاداری‌های امام حسین (ع) خیلی اهمیت بدهید، ما زنده به این عزاداری‌ها هستیم.

انتهای پیام/2462

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول