اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

سد بورمانک در قزوین کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی سد بزرگ بورمانک در منطقه طارم‌سفلی در شهرستان قزوین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سد بورمانک در قزوین کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا استان قزوین، احمد عجم در مراسم کلنگ‌زنی سد بالاخانلو در بویین زهرا اظهار داشت: بودجه و اعتبارات خوبی برای توسعه طرح‌های آبرسانی در استان قزوین تخصیص یافته است.

استاندار قزوین افزود: ساماندهی و رسیدگی به امور آبرسانی و توسعه شبکه آب‌رسانی کشور جزو دغدغه‌هایی است که دولت توجه ویژه‌ای به این عرصه داشته و درصدد تحقق تمام طرح‌ها و پروژه‌های آبی در کشور است.

وی با بیان اینکه شهرستان بویین‌زهرا در تأمین پسته جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزان کرمانی در این شهرستان مشغول تولید و صادرات محصول با ارزش پسته هستند که این مهم افتخاری بزرگ برای استان قزوین است.

استاندار قزوین عنوان کرد: مطالعات راهبردی در دشت قزوین تاکنون به انجام رسیده و در حوزه شاهرود و الموت‌رود نیز توسعه مطالعات ضروری است.

عجم اضافه کرد: لزوم نگاه و هماهنگی بیشتر مسئولان برای توسعه بخش‌های آبرسانی در این استان ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین در حوزه توسعه طرح‌های کشاورزی نیازمند تخصیص اعتبار است، ابراز داشت: مجتمع‌های آبرسانی خوبی تاکنون در این استان طراحی شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

استاندار قزوین یادآور شد: در بخش آب‌شرب سه مجتمع آبرسانی آماده اجرا قرار دارد که امیدواریم با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها زمینه تأمین آب شرب روستایی فراهم شود.

این مسئول گفت: از روستائیان درخواست می‌شود تا با پرداخت بدهی‌های به تأخیر افتاده آب زمینه را برای توسعه و جهش در بخش آب مهیا کنند.

استاندار قزوین اعلام کرد: بیش از 30 میلیون مترمکعب از آب سطحی در استان قزوین به آب شرب تبدیل شده است.

عجم با بیان اینکه محور توسعه استان قزوین گردشگری است، متذکر شد: بدون وجود آب هیچگونه فعالیتی به نتیجه نمی‌رسد و طرح‌ها نیز ناتمام می‌ماند.

وی با بیان اینکه سد بالاخانلو از افتخارات استان قزوین محسوب می‌شود، اذعان داشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این سد بزرگ زمینه رشد و ترقی شهرستان بویین‌زهرا در بخش‌های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/77005/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول