اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

حماسه 9 دی، بصیرت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی را به رخ جهانیان کشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: حماسه 9 دی، بصیرت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی ایرانیان را به رخ جهان کشید.

حماسه 9 دی، بصیرت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی را به رخ جهانیان کشید

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حضور حماسه‌ساز مردم ایران در روز 9 دی موجب شد، نهم دی ماه به روزی تاریخ‌ساز و ماندگار در تاریخ کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه خلق حماسه 9 دی با حضور و خروش انقلابی 10 میلیون ایرانی با غیرت در سراسر کشور یک حقیقت بزرگ را برای جهانیان آشکار کرد، ادامه داد: در این روز ملت ایران نشان دادند که فلسفه وجودی کشور اسلام است.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه مردم در 9 دی ماه نشان دادند، اسلام، قرآن، امام حسین (ع) و ولایت فقیه هویت ایرانی را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: در این روز مردم نشان دادند که با بصیرت هستند و در جریان غبار فتنه‌گران راه را گم نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی نشان داد که باید فتنه و فتنه‌گر را شناخت و مواضع خود را مشخص کرد، یادآور شد: برخی از افرادی که در فتنه حضور داشتند، روزی سرباز نظام بودند، ولی به علت نداشتن بصیرت لازم در صف فتنه‌گران قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود عمل زشت فتنه‌گران در سال 88 را به سپاهیان دشمنی همانند کرد که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، روزی آنچنان مناجات می‌کردند که گویی مسلمان‌ترین افراد هستند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه شمر ابن ‌ذی‌الجوشن که در روز عاشورا سر از تن امام حسین (ع) جدا کرد از حافظان قرآن و همچنین از جانبازان جنگ صفین بود، افزود: شمر به علت نداشتن بصیرت و از روی قدرت‌طلبی در مقابل امام حسین (ع) ایستاد و آب بر روی آن حضرت بست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مردم کشور باید آگاه بوده و از فتنه فتنه‌گران به دور باشند و اجازه تعرض و تجاوز فتنه‌گران را به نظام و انقلاب ندهند.

انتهای پیام/73005/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول