اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حفاظت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

حفاظت از آثار تاریخی بر عهده یگان حفاظت میراث فرهنگی است

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان بر عهده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

حفاظت از آثار تاریخی بر عهده یگان حفاظت میراث فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مهدی میران اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با مساحت 502 هزار و 187 کیلومتر مربع، پهناورترین استان کشور می‌باشد که از لحاظ تقسیمات کشوری دارای 14 شهرستان، 32 بخش، 94 دهستان و حدود 6 هزار و 300 آبادی است.

وی افزود: این استان با هزار و 605 اثر تاریخی، فرهنگی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تعداد بیش از 3 هزار اثر شناسایی شده لقب بهشت باستان شناسان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سال 83 با جذب 4 هزار و 500 نفر نیروی مراقب برای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها آغاز به‌کار کرد که این استان در سال‌های 83 و 84 با جذب 63 نفر نیروی انسانی کار خود را شروع و در سال 85 با جذب 38 نفر دیگر کل پرسنل یگان حفاظت استان سیستان و بلوچستان را به 101 نفر رساند که این تعداد در 45 نقطه از استان مشغول به فعالیت هستند.

میران بیان داشت: حفاظت از هزار و 605 اثر تاریخی، فرهنگی به ثبت رسیده در فهرست  آثار ملی کشور و بیش از 3 هزار اثر شناسایی شده، تجهیز هفت موزه از مجموعه هشت موزه استان به حفاظت الکترونیک، آموزش ضابطان خاص دادگستری برای 101 نفر پرسنل یگان حفاظت و اخذ کارت مربوطه، اعزام 37 نفر از پرسنل برای گذراندن آموزش انتظامی، راه‌اندازی و تجهیز پنج پایگاه حفاظتی در سطح استان و راه‌اندازی فاز اول سیستم رادیویی (بی سیم) در شهرستان‌های زاهدان، زابل و زهک برخی از اقدامات یگان حفاظت میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول