اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی:

آیین عاشورا نیاز به ثبت کاغذی ندارد / برکت کار در میراث فرهنگی زیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آیین عاشورا نیاز به ثبت کاغذی ندارد بلکه در دل تاریخ ثبت شده است و ثبت روی کاغذ به دلیل نیاز سازمان و تبرک جستن از آن است.

آیین عاشورا نیاز به ثبت کاغذی ندارد / برکت کار در میراث فرهنگی زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، اسدالله محمدپور پیش ‌از ظهر امروز در ششمین اجلاس سراسری شورای عالی ثبت کشور در مجتمع آموزشی ورزشی نفت این شهرستان بیان داشت: آنچه که ما در سازمان میراث فرهنگی به دنبال آن هستیم در واقع این است که خود را به حوزه عاشورا وصل کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم که آیین عاشورا نیاز به ثبت کاغذی ندارد بلکه در دل تاریخ ثبت شده و ثبت روی کاغذ به دلیل نیاز سازمان و تبرک جستن از آن است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت ملی دهه غدیر که از سوی علما و نخبگان مازندران پیشنهاد شده بود، اذعان داشت: واقعه بزرگ غدیر نیازی به ثبت سازمانی ندارد چرا که برای همیشه در دل بشریت ثبت شده است.

وی ادامه داد: در آثار ملموس بیش از 30 هزار عددی و آثار معنوی بیش از صد عددی ما ثبت جهانی عاشورا، غدیر، مسجد جامعه اصفهان و رویداد قالیشویان مشهد اردهال کاشان برای این است که برکت کار در سازمان زیاد شود.

محمدپور خاطر نشان کرد: وقتی این موضوعات را برای ثبت در فهرست میراث معنوی جهان پیشنهاد می‌دهیم بدین معنی است که برکت این معنویت در سراسر دنیا منتشر شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از حکومت کوتاه امیرالمؤمنین(ع)، همه حاکمان و قدرتمندان دنیا نه در جهت تقویت غدیر و عاشورا بلکه برای حذف آن تلاش نمودند، تصریح کرد: نور ابدی غدیر و عاشورا با این چیزها خاموش نمی‌شود و با هزار و چند سال قدمت علیرغم حرکت در جهت حذف آن، تر و تازه به نسل جدید می‌رسد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان گفت: هم‌اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری ولی فقیه به دنبال تقویت این واژه‌ها، رویدادها و وقایع هستیم.

انتهای پیام/86013/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول