اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان خواستار شد

اختصاص بودجه ملی برای مرمت آثار تاریخی کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان کرمان گفت: با توجه به تعدد آثار تاریخی و باستانی در سطح این استان باید بودجه‌ای ملی برای مرمت این آثار اختصاص یابد.

اختصاص بودجه ملی برای مرمت آثار تاریخی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدمهدی زاهدی در نشست مشترک با معاون امور مجلس و حقوق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این استان را بهشت میراث فرهنگی و آثار تاریخی ایران دانست و اظهار داشت: باید در کشورهای مختلف جهان برای جاذبه‌های این خطه تبلیغات و بازاریابی شود.

وی با بیان اینکه باید نحوه تبلیغات در خارج از کشور بر اساس فرهنگ‌ها و سنت‌های کشورهای هدف متفاوت باشد، افزود: می‌توان با کمک وزارت امور خارجه این تبلیغات را از کشورهایی همچون مالزی و ترکیه آغاز و به سایر نقاط جهان گسترش داد.

زاهدی با بیان اینکه دولت می‌تواند برای توسعه گردشگری در قالب لایحه از مجلس کمک بگیرد، ادامه داد: مجمع نمایندگان استان کرمان آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث فرهنگی کشور برای پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

حسین شمس‌الدینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با پیگیری اختصاص اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی به توسعه صنعت گردشگری کمک کنند.

وی با تقدیر از حساسیت نمایندگان استان کرمان در زمینه مباحث میراث فرهنگی افزود: این مهم پشتوانه‌ای بزرگ برای تحقق برنامه‌ها و طرح‌های دولت در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شمس‌الدینی با اشاره به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران خاطرنشان کرد: آن نشست دارای دستاوردهایی همچون برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت و همایش ملی گردشگری در کرمان و ارتقای نمایندگی‌های میراث فرهنگی در شهرستان سیرجان و جیرفت به اداره بود.

وی با بیان اینکه طی مدت کمتر از پنج روز هیئتی متشکل از معاون امور مجلس و حقوقی سازمان میراث فرهنگی کشور و کارشناسان حوزه‌های مختلف در کرمان حضور یافتند، تصریح کرد: این هیئت با سفر به شهرهای استان کرمان مشکلات و ظرفیت‌های موجود را بررسی و جلساتی ویژه با استاندار و معاونان، فرمانداران، مسئولان محلی و نمایندگان مجلس برای اتخاذ راهکارهای مناسب داشتند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول