اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد

تسریع در بازسازی آثار تاریخی آسیب دیده ارسباران از زلزله‌

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تسریع در بازسازی آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده ارسباران را ضروری دانست.

تسریع در بازسازی آثار تاریخی آسیب دیده ارسباران از زلزله‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ارسلان فتحی‌پور بعدازظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران و آثار تاریخی آسیب دیده، تسریع در مرمت و بازسازی بناهای تاریخی منطقه را که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی آسیب دیده‌اند، ضروری دانست و بر مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد.

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی آثار تاریخی منطقه را نماد افتخار و گرانبهاترین سرمایه این منطقه برشمرد و بر حفاظت از این سرمایه‌های ملی کشور در حوزه تاریخی و باستانی تأکید کرد.

فتحی‌پور با اشاره به اینکه منطقه ارسباران یک منطقه ویژه و منحصر به فرد از نظر آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی است، اضافه کرد: تسریع در مرمت و بازسازی این آثار می‌تواند کمک مؤثری را به جذب گردشگران داخلی و خارجی کند.

وی توسعه مناطق گردشگری را برای رونق اقتصادی منطقه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با اخذ مجوزهای لازم از قلعه ارس تا «آینالو» جزو مکان‌های گردشگری منطقه ویژه اقتصادی تجاری آزاد ارس اعلام شد که این امر در رونق منطقه ارسباران و منطقه آزاد ارس و افزایش درآمد عمومی از محل صنعت گردشگری نقش اساسی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از آیتم‌های مهم منطقه ارسباران را توسعه صنعت گردشگری و زیرساخت‌های مناسب آن برشمرد و توجه به این امر را از سوی دست اندرکاران میراث فرهنگی ضروری دانست.

انتهای پیام/2300/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول