اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

صلح و سازش اولویت محاکم قضایی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان اولویت صلح و سازش را در محاکم خواستار شد و گفت: چنانچه در دعاوی امکان صلح و سازش وجود نداشت باید با احکام قضایی به موضوع رسیدگی کرد.

صلح و سازش اولویت محاکم قضایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام علی توکلی در جمع رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان اظهار داشت: از اخلاق صالحان بسط عدل و گسترش عدالت است و قاضی باید در عین عادل بودن به دنبال گسترش عدالت اجتماعی باشد.

وی اولویت صلح و سازش را در محاکم خواستار شد و ادامه داد: چنان‌چه در دعاوی امکان صلح و سازش وجود نداشت، باید با احکام قضایی به موضوع رسیدگی کرد.

توکلی بر پوشیدن عیوب دیگران تأکید کرد و افزود: در کار قضایی به واسطه شرایط شغلی، انسان از اسرار مردم آگاه می‌شود و باید بر اساس تقوا و ایمان، حافظ و محرم اسرار مردم باشد.

وی حسن رفتار و خوش‌خلقی در محیط کار را مهم دانست و افزود: مردم با امیدی به ما رجوع می‌کنند و چنان‌چه به لحاظ شرایط قانونی نتوان آنها را کمک کرد باید با خوش‌خلقی و خوش رفتاری آنها را راهنمایی کرد.

توکلی، انضباط رفتاری را از جلوه‌های حسن رفتار ذکر کرد و گفت: در شرایطی که دیگران ما را الگوی خود قلمداد کرده باید خود الگوی مناسبی در انضباط رفتاری باشیم.

انتهای پیام/2446/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول