اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبرداد

تدوین طرح جامع استقلال وکلا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح جامع استقلال وکلای دادگستری در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است.

تدوین طرح جامع استقلال وکلا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

میرهادی قره‌سید‌رومیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز، از پیشنهاد جدید کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای ساماندهی وضعیت وکلا خبر داد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از مجموع طرح‌های موجود در حوزه وکالت، طرحی جامع تدوین شود تا اختلافات درباره استقلال کانون وکلا پایان یابد.

قره‌سید‌رومیانی، استقلال وکلا و کانون‌های وکالت در حوزه قضایی و حقوقی را امری حیاتی خواند و تصریح کرد: در چند سال اخیر به ‌ویژه ماه‌های گذشته لایحه و طرح‌هایی درباره استقلال کانون وکلا تدوین و به مجلس ارسال شده، اما به ‌علت اختلافات پیش‌ آمده هیچ‌کدام به سرانجام نرسیده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه قبل لایحه‌ای برای اصلاح ساختار وکالت با عنوان لایحه قانون وکالت در مجلس هشتم مطرح و بررسی شد، اما این لایحه به دلایلی متوقف ماند.

وی افزود: هم‌اکنون در حوزه وکالت قضایی، قوه قضائیه یکسری دغدغه‌هایی را پیگیری می‌کند، از طرف دیگر وکلا نیز مشکلاتی دارند که باید مطرح شود.

این مسئول از پیشنهاد جدید کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای ساماندهی وضعیت وکلا خبر داد و گفت: پیشنهاد اصلی کمیسیون تشکیل کارگروه مشترکی شامل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، قوه قضائیه و کانون‌های وکلای دادگستری برای تدوین طرحی جدید در رابطه با وکلا است.

قره‌سید‌رومیانی، با اعلام اینکه قانون باید عام و کلی بوده و ضمانت اجرایی داشته باشد، عنوان کرد: به طور حتم با تشکیل کارگروه مشترک شامل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، قوه قضائیه و کانون‌های وکلای دادگستری، طرح تصویب شده مورد توافق همه قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از دل طرح‌های موجود در حوزه وکالت طرحی جامع تدوین شود تا اختلافات بر سر استقلال کانون وکلا پایان یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر اینکه نقش وکیل و کانون وکلا در دادگاه‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است، اذعان داشت: به‌ طور حتم با تصویب قوانین جدید باید در زمینه حمایت از این بخش و حل مشکلات و نواقص حرکت کرد.

انتهای پیام/60001/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول