اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان خبر داد

افزایش 2،5درصدی حجم پرونده‌های کیفری دادگستری اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: در حال حاضر حجم پرونده‌های کیفری وارد شده به دادگستری اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته، دو و نیم درصد افزایش یافته است.

افزایش 2،5درصدی حجم پرونده‌های کیفری دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری ظهر امروز در سومین همایش حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هویت‌ بخشی به قطار‌های پر‌سرعت اظهار داشت: همه ساله به صورت متوسط، 500 هزار پرونده به دادگستری اصفهان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 18 هزار نفر به دادگستری اصفهان می‌روند، ادامه داد: البته این آمار حاکی از وجود نا‌امنی در جامعه نیست، چراکه افراد به دلایل مختلفی به دادگستری‌ها وارد می‌شوند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید با استفاده از راهکار‌های پیشگیرانه نسبت به کاهش حجم ورودی‌ها به دادگستری‌ها اقدام کنند، خاطرنشان کرد: ایراد ضرب و جرح عمدی بیشترین حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان را تشکیل می‌دهد.

انصاری با تأکید بر اینکه سرقت‌های خرد و جزئی، توهین، تهدید و ضرب و جرح غیر عمدی پس از ضرب و جرح عمدی بیشترین حجم پرونده‌های دادگستری اصفهان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: شلوغی دادگستری‌ها دلایل مختلفی دارد و جرائم خشن تنها دلیل حضور مردم در دادگستری‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان کاهش چشمگیری داشته است، بیان داشت: در حال حاضر حجم پرونده‌های کیفری وارد شده به دادگستری اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته دو و نیم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه حجم پرونده‌های حقوقی وارد شده به دادگستری استان اصفهان نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است، افزود: امسال استان اصفهان با استفاده از اقدامات پیشگیرانه توانسته است از افزایش چشمگیر پرونده‌های حقوقی و کیفری دادگستری جلوگیری کند.

انصاری در پایان اذعان داشت: با توسعه حمل و نقل ریلی و قطار‌های پرسرعت بسیاری از تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد و تحقق این موضوع راهکاری برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها است.

انتهای پیام/2301/ذ/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول