اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی:

پیام شوراها ترویج عقلانیت در جامعه است/ شوراها به دادگستری کوچک تبدیل نشوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیام شورا را عمل بر اساس داد و ستد عقلانی خواند و گفت: ترویج عقلانیت مهم‌ترین پیام شوراهای حل اختلاف است.

پیام شوراها ترویج عقلانیت در جامعه است/ شوراها به دادگستری کوچک تبدیل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با اعضای شورای حل اختلاف استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کسانی که از عقل به دور هستند جنگ می‌کنند و اگر زندگی عقلانی شود جدال و درگیری به آن ورود نمی‌کند.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، وظیفه شوراهای حل اختلاف ایجاد تفاهم و تقویت رفتار انسانی در جامعه است چرا که اعضای شورا مبلغ خوب زندگی کردن هستند.

وی مشورت را عقلانی‌ترین عمل اجتماعی خواند و از شوراهای حل اختلاف به عنوان مروجان عقلانیت در جامعه نام برد و افتخاری بودن اعضا را مشارکت در یک موضوع انسانی دانست.

حجت‌الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: خداوند خواسته که زندگی جامعه اسلامی با مشورت پیش برود و جامعه‌ای اسلامی که بر اساس مشورت نباشد به جایی نمی‌رسد.

وی بر مشورت کردن شوراهای حل اختلاف در آرای صادره تاکید کرد و گفت: افراد خودرأی موجب هلاک انسان و جامعه می‌شوند و شوراها باید از این عمل بپرهیزند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: هدف شوراها اصلاح است و نباید به یک دادگستری کوچک و موازی تبدیل شوند بلکه باید تساهل و تصامح را در جامعه ترویج دهند.

وی در پایان گفت: نظام قضایی ما از جایگاه والایی برخوردار است و باید به جایی برسد که بتواند از حق همه دفاع کرده و آرامش را به جامعه منتقل نماید.

انتهای پیام/79002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول