اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک:

کشاورزان زهک موظف به ثبت اراضی خود هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: 517 هکتار از اراضی کشاورزی حوزه شهرستان زهک پشت دیوار امنیتی قرار گرفته که تمام کشاورزان موظف به ثبت اراضی خود هستند.

کشاورزان زهک موظف به ثبت اراضی خود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، حبیب پیری صبح امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان زهک اظهار داشت: امنیت باید به همراه اشتغال باشد و اگر ذره‌ای از خاک ایران در هر کجا وجود داشته باشد باید در آنجا فعالیت اقتصادی و کشاورزی صورت گیرد.

وی در این جلسه که با حضور مسئولان هنگ مرزی زابل، منابع آب سیستان، شرکت فرآورده‌های نفتی و سایر اعضا کارگروه و نمایندگان کشاورزان برگزار شد افزود: 517 هکتار از اراضی کشاورزی حوزه شهرستان زهک پشت دیوار امنیتی قرار گرفته که در این جلسه مصوب شده تمامی این اراضی جی.پی.اس زده و مالک هر زمین مشخص شود و بر اساس این مصوبه نیز تمام کشاورزان موظف به ثبت اراضی خود شدند.

فرماندار زهک ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و امور منابع آب سیستان نیز نسبت به تأمین سوخت 18 موتور پمپ این کشاورزان تلاش کنند و هنگ مرزی نسبت به تسهیل و تسریع عبور و مرور کشاورزان اقدام کنند.

پیری به 5 هزار هکتار اراضی مجتمع محمد شاه‌کرم اشاره کرد و گفت: این اراضی بلند آب هستند و بیش از 10 سال است که کشت نشده‌اند.

حسین پودینه جانشین هنگ مرزی زابل نیز در این جلسه از کشاورزان خواست در عبور و مرور خود به صورت کاملاً قانونی عمل کنند و خود کشاورزان مرزبان باشند.

حسینعلی شهرکی مدیر منابع آب سیستان نیز در این جلسه گفت: برای تأمین آب کشاورزی این اراضی هیچ مشکلی وجود ندارد و از طریق 18 موتور پمپ از حاشیه رودخانه هیرمند آب کشاورزی آنها تأمین می‌شود.

صفر شهرکی رئیس ناحیه شرکت فرآورده‌های نفتی زابل هم آمادگی این شرکت را برای اختصاص سهمیه سوخت به این موتور پمپ‌ها اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی زهک هم اظهار داشت: با کشت این تعداد از اراضی میزان سطح زیرکشت این شهرستان در سال زراعی جدید 9 هزار و 600 هکتار به بیش از 10 هزار هکتار خواهد رسید.

سید رضا موسوی از به زیر کشت رفتن بیش از 340 گلخانه 540 متری به کشت محصولات خارج از فصل خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این گلخانه‌ها بیش از 600 تن انواع محصولات خارج از فصل مثل خیار و گوجه برداشت شود.

در پایان این جلسه، کشاورزان نیز خواستار توزیع به موقع کود و بذور و همچنین تسهیل مراحل رفت و آمد به اراضی پشت دیوار مرزی شدند.

در این جلسه مقرر شد: برای هر 30 هکتار از این اراضی یک دستگاه تراکتور اختصاص یابد تا از این دیوار عبور کرده و نسبت به ارائه خدمات به کشاورزان اقدام کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد: از طریق لوله با همکاری منابع آب و جهاد کشاورزی، آب این اراضی تأمین شود.

انتهای پیام/75002/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول