اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

نادیده گرفتن کم آبی در اردبیل ضربه به کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اگر کمبود آب در دشت اردبیل جدی گرفته نشود ضربه جبران‌ ناپذیری به کشاورزی استان وارد می‌شود.

نادیده گرفتن کم آبی در اردبیل ضربه به کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان صبح امروز در کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل اظهار داشت: راهکار موثر و اساسی برای تامین آب دشت اردبیل تخصیص حق‌آبه استان از قزل‌اوزن است که اگر سهم استان از قزل‌‌اوزن مشخص نشود در آینده نزدیک شاهد تعطیلی فعالیت‌های بخش کشاورزی در دشت اردبیل خواهیم بود.

وی افزود: برای احیای دشت کشاورزی نیاز به 538 متر مکعب آب هست که تامین آن با وضعیت موجود مقدور نیست.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی را بسیار حیاتی عنوان کرد و گفت: مسئولان  استانی و کشوری باید موضوع را جدی گرفته و برای انتقال آب قزل‌اوزن برای احیای دشت اردبیل و تامین آب مورد نیاز کشاورزان تدابیر لازم را اندیشیده و تلاش مضاعف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و صنایع غذایی اتاق اردبیل نیز اظهار داشت: موضع حق‌آبه استان از قزل‌اوزن سال‌هاست که مطرح می‌‌شود ولی به نتیجه نرسیده است.

قدیر نوری تاکید کرد: کمبود آب در دشت اردبیل یکی از دغدغه‌های فعالان عرصه کشاورزی است و قبل از آن که شاهد بحران در این بخش باشیم باید راهکار‌های عملی برای مقابله ‌با این بحران ارائه شود.

این مسئول یادآور شد: کمبود آب در دشت اردبیل همواره در دستور کار کمیسیون است و یکی از این راهکارهای عملی و قابل اجرا تخصیص حق‌آبه استان از دشت قزل‌اوزن می‌باشد که باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد در چشم‌انداز 1420 حدود 600 میلیون متر مکعب کمبود آب در استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست تخصصی و کارشناسی، اعضای کمیسیون و کارشناسان ضمن بررسی مشکلات کشاورزی در بخش آب از مسئولان خواستند نسبت به تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی اقدامات اساسی انجام دهند.  

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول