اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اشتغال:

بانک کشاورزی حق ندارد در پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک کشاورزی حق ندارد خارج از قانون در مورد پرونده‌ای سلیقه‌ای عمل کند و به هر بهانه‌ای تسهیلات پرداخت نکند.

بانک کشاورزی حق ندارد در پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ارائه آمار اشتغال معرفی شده به بانک را"صیغه جدیدی" خواند و اظهار داشت: اشتغال در همه دنیا و ادبیات‌ها یک معنی بیشتر ندارد و آن هم زمانی است که یک نفر در یک کارگاه و هر محیط کاری مشغول شود و سابقه بیمه داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: کاغذهایی که من و شما به بانک معرفی می‌کنیم و معلوم نیست که بانک تسهیلاتی پرداخت کند یا نه، به معنی اشتغال نیست و هرگز نباید در آمار اشتغال بیاید.

وی از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا اینگونه آمار را در سامانه اشتغال ثبت نکند و هر جا بانک‌ها تسهیلات پرداخت کردند و یک واحد تولیدی شروع به فعالیت کرد، آن‌جا اگر فردی صاحب شغل شد آن‌ وقت در آمار ارائه شود.

صابری تأکید کرد: اشتغالی که معلوم نیست تا چند سال دیگر محقق می‌شود یا نه، نباید اکنون شعار آن داده شود.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بانک کشاورزی حق ندارد خارج از قانون در مورد پرونده‌ای سلیقه‌ای عمل کند و به هر بهانه‌ای تسهیلات پرداخت نکند.

صابری عنوان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید تلاش کنند که نه تنها همه 65 میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های اشتغالی جذب و پرداخت شود بلکه اعتبارات بیشتری را نیز علاوه بر این رقم جذب کنند.   

 * واقعیت حرف رئیس جمهور چه بوده است؟

اله‌داد محمدی، معاون بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار و در پاسخ به سهل‌انگاری این بانک در پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالی گفت: اخیرا از سوی بانک مرکزی و با توجه به سخنان رئیس‌جمهوری در عدم پذیرش طرح‌های بالای یک میلیارد تومان بخش‌نامه‌ای ابلاغ شده که این طرح‌ها به هیچ وجه پذیرش نشود.

این اظهارنظر معاون بانک کشاورزی با واکنش استاندار مواجه شد.

صابری گفت: به هیچ وجه رئیس جمهور چنین حرفی نزده و در نشستی که ایشان با استانداران داشته گفته بود که سعی نکنید همه طرح‌ها را از محل صندوق توسعه ملی و معرفی به بانک کشاورزی پرداخت کنید و از دیگر فرصت‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات در سایر بانک‌ها و منابع هم استفاده کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بانک کشاورزی تنها در مواردی که فرد سابقه سوء بانکی و بدهکاری داشته باشد و یا فرد بعد از گذشت یک ماه به بانک مراجعه نکند، مجاز است پرونده‌های اشتغالی را برگشت دهد و به جز این موارد تخلف محسوب می‌شود.

صابری تأکید کرد: من باید پاسخگو باشم و به همین لحاظ بانک کشاورزی همه این پرونده‌ها را با رعایت قانون با مسئولیت و امضای خودم پرداخت کند.

رئیس کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد جذب همه اعتبارات اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: این اعتبارات از صندوق توسعه ملی به بانک کشوری داده شده تا برای توسعه اشتغال و تولید در اختیار متقاضیان قرار گیرد پس هیچ قصوری از سوی مسئولان مربوطه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: بر اساس تصمیم دولت وقتی همه اعتبارات این حوزه جذب شد قابلیت افزایش آن وجود دارد و مدیران با در نظر گرفتن این موضوع تلاش کنند تا به موقع و به درستی هم این میزان اعتبار موجب جذب شود و هم بتوانیم مبالغی جدیدی را دریافت کنیم.

انتهای پیام/82005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول