اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

مردم فتنه را با رهنمودهای قرآن و ولایت خنثی کردند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نسبت به فتنه‌گری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هشدار داد و گفت: مردم فتنه را با رهنمودهای قرآن و ولایت خنثی کردند.

مردم فتنه را با رهنمودهای قرآن و ولایت خنثی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به هشتم دی ماه سال 88 سالروز حمایت مردم گیلان از ولایت اظهار کرد: مردم گیلان در هشتم دی ماه سال 88 پیشتازانه به صحنه آمدند و حمایت خود را از ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری ابراز کردند.

وی ادامه داد: مردم سراسر ایران در نهم دی ماه سال 88 برای خاموش کردن فتنه که توسط عده‌ای فریب خورده و تشنگان قدرت در عاشورا ایجاد شده بود، راهپیمایی کردند.

*مردم فتنه را با رهنمودهای قرآن و ولایت خنثی کنند

قربانی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خرداد ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: ممکن است در انتخابات سال آینده فتنه‌گری به‌وجود آید و مردم باید بتوانند نقشه‌های دشمنان را تحلیل کرده و با رهنمودهای قرآن، سنت و ولایت آن را خنثی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن قبل از انتخابات سال 88 رمز تقلب را برای انتخابات به‌کار برده بود، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران می‌خواستند حکومت اسلامی را در ایران از بین ببرند و در این میان بعضی از خواص نتوانستند موقعیت را تشخیص دهند.

وی ورود مقام معظم رهبری در عرصه برای از بین رفتن فتنه را بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: اگر مقام معظم رهبری در وقایع ورود نمی‌کردند کشور به دوران قبل از انقلاب بر می‌گشت و از بین می‌رفت.

قربانی اضافه کرد: مردم ایران در فتنه سال 88 نشان دادند همراه با ولایت هستند و مقام معظم رهبری را تنها نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ملاک شناخت فتنه‌ها را حق اعلام کرد و یادآور شد: ورشکسته‌های سیاسی در سال 88 نتوانستند به مقاصد خود برسند و فتنه‌گری کردند.

وی با تاکید براینکه سابقه افراد تنها ملاک نیست، اذعان کرد: ملاک وضعیت کنونی افراد است و برخی هنوز به دنبال فتنه‌گری هستند.

قربانی در ادامه به فتنه‌گری دشمنان در کشورهای سوریه، مصر و ... اشاره کرد و افزود: فتنه حادثه‌ای است که حقیقت آن برای توده مردم شناخته شده نیست و گاهی فضا به صورتی غبارآلود می‌شود که بعضی از بزرگان نیز نمی‌توانند حقیقت را تشخیص دهند.

امام جمعه رشت درگیری در سوریه را دعوای عظیم بین اکثریت مردم و افراد مزدور از کشورهای قطر، عربستان و ... خواند و بیان کرد: دشمنان نابودی مراکز تجاری، اقتصادی، آموزشی و زندگی مردم را هدف گرفته‌اند.

*قانون اساسی مصر بر مبنای شریعت است

وی همچنین تصویب قانون اساسی مصر بر مبنای شریعت را گام بزرگی در تحقق اسلام در جهان اسلام دانست و اظهار کرد: بیش از 70 درصد مردم مصر به قانون اساسی کشور خود رای مثبت دادند و این امر پاسخ محکمی برای افرادی است که گمان می‌کردند مردم مصر از اسلام فاصله گرفتند و سکولار شدند.

قربانی به نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: سران کشورهای حاشیه خلیج فارس عمله غرب هستند و به کشتار مردم بحرین بی‌توجه‌اند و امیدواریم بیداری اسلامی بساط این حکومت‌ها را جمع کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر تولید ملی تاکید دارند و باید تلاش شود در تولید محصولات کشاورزی خودکفا شویم و بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.

*مطالبات چایکاران به طور کامل پرداخت نشده است

وی واردات برنج به کشور برای بازار داخلی را التهاب‌آور خواند و بیان کرد: وام به چایکاران از روش‌های مناسب برای گذراندن زندگی این قشر از جامعه در فصل زمستان و آماده کردن باغ‌های چای است اما هنوز مطالبات چایکاران در سال جاری به طور کامل پرداخت نشده است.

قربانی به اربعین حسین (ع) در هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: مردم گیلان از سال‌های دور عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول