اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

حضور مردم فتنه 88 را برای همیشه نابود کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: مردم با حضور بی‌سابقه خود در روز 9 دی برای همیشه فتنه 88 را برچیدند و نابود کردند.

حضور مردم فتنه 88 را برای همیشه نابود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه مرکز استان اظهار داشت: حضرت امیرالمومنان علی(ع) در بیاناتی یاران خود را به علت کندی و سستی، تفرقه و پراکندگی و بی‌انضباطی و سرپیچی توبیخ و سرزنش کردند.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) همچنین یارانشان را به علت عدم عکس‌العمل در برابر تهدیدات دشمن و نداشتن تحلیل صحیح از رویدادهای اطراف خود مورد سرزنش قرار دادند و فرمودند «با این اوضاع دشمن بر جان و مال شما و حکومت اسلامی مسلط می‌شود» که اینگونه هم شد.

صباحی ابراز داشت: مولا علی(ع) درباره اهل بیت (ع) می‌فرماید «به اهل بیت پیامبر(ص) نگاه کنید و از همان سویی که قدم برمی‌دارند، قدم بردارید و قدم در جای قدم آنها بگذارید، آنها شما را از جاده هدایت خارج نمی‌کنند و به پستی و هلاکت نمی‌کشانند».

این مسئول افزود: از سخنان امام اول شیعیان به این نکته پی می‌بریم که اهل بیت(ع) معیار حق هستند و حق، معیار کارهای دیگران است و باید از افراط و تفریط در دینداری پرهیز کرد و حالت اعتدال داشت.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) جایگزین ندارند، گفت: فقط قرآن و اهل بیت(ع) دارای ویژگی‌های مشترکی هستند.

صباحی با اشاره به 9 دی سالروز حماسه مردم ایران تصریح کرد: ‌اصل انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، اما در سال 88 بعضی‌ها به بیراهه رفتند.

وی بیان داشت: بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 88 در مناظره انتخاباتی خود از درست عمل نشدن به قانون انتقاد می‌کردند، اما بعد از انتخابات با همین حرف خود آزمون شدند و حرکات خلاف قانون را انجام دادند.

این مسئول ادامه داد: در روز 9 دی دست خدا از آستین این ملت ظهور کرد و مردم با حضور بی‌سابقه خود برای همیشه این فتنه را برچیدند.

امام جمعه موقت کرمان مردم و ایمان را دو سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی خواند و عنوان کرد: مردم ما بیش از 30 سال در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کرده‌اند.

صباحی خاطرنشان کرد: روز 9 دی را باید تجلی ارزش‌های فراوان، روز بصیرت، دشمن‌شناسی، قدرشناسی، یک‌پارچگی ملت، دلبستگی مردم به ولای، روز ماندگار در تاریخ اسلام و از ایام الله انقلاب اسلامی دانست.

وی با اشاره به اربعین حسینی اذعان داشت: ‌بر اساس روایات شخصی که امام حسین(ع) را زیارت کند، مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

انتهای پیام/80019/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول