اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

وفاداری به نظام اسلامی وظیفه‌ای دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: وفاداری به نظام اسلامی یک وظیفه دینی است که در روایات و احادیث مختلف به آن تصریح شده است.

وفاداری به نظام اسلامی وظیفه‌ای دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در برابر حکومت اسلامی وظایف مختلفی بر دوش مردم قرار دارد که مهم‌ترین آن‌ها وفاداری به نظام اسلامی و کمک به اعتلای آن است به طوری که در روایات مختلف به این موضوع اشاره شده است.

وی تصریح کرد: وفاداری به نظام اسلامی در برابر دشمنان و کژاندیشان، یاری حاکمان اسلامی و اطاعت کردن از آن‌ها، مشارکت سیاسی در امور جاری کشور، حضور در راهپیمایی‌ها، انتخابات و تصمیم‌گیری‌های مهم و تلاش برای اعتلای حکومت از جمله مسئولیت‌هایی است که بر دوش مسلمانان قرار دارد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این وظایف و مسئولیت‌ها به طور صریح در روایات و احادیث مختلف مورد تاکید قرار گرفته، ادامه داد: در ایران اسلامی ملت ولایتمدار و انقلابی باید در راستای عملیاتی کردن این موارد اهتمام کنند تا کشورمان مقابل تهدیدها و مسائل مختلف مصون بماند.

وی با اظهار به اینکه حکومت اسلامی در برابر مردم مسئولیت‌هایی بر عهده دارد، اضافه کرد: تلاش برای دانش‌افزایی مردم، در دسترس بودن مسئولان، اهتمام برای تزکیه نفس توسط سران، حفظ اسرار مردم، حمایت از محرومان، پرهیز از ظلم، دروغ و خیانت، حراست از مرزها و گماردن حارسان در مرزها از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی قلمداد می‌شود که در کشور ما برای عملیاتی شدن این موارد زیر نظر رهبری اهتمام می‌شود.

قهرمانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن 9 دی قرار گرفته‌ایم، اذعان داشت: در این روز تاریخی ملت ایران اعم از دانشجو، کسبه، پیرو و جوان برای اعلام وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب در میدان‌ها و گذرگاه‌ها حضور پیدا کردند با خضوع و خشوعی وصف‌نشدنی به سر دادن شعارهای ضد استکباری مبادرت کردند که باید قدردان چنین ملت بزرگی بود.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول