اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

هویت اصیل ایرانی اسلامی موجب بیداری اسلامی در جهان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش هویت در ارتقای ارزش‌های اسلامی، بیداری اسلامی را نتیجه وجود هویت اصیل ایرانی اسلامی خواند.

هویت اصیل ایرانی اسلامی موجب بیداری اسلامی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در چهارمین همایش آسیب‌های پنهان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: هویت ملی، اصل و ریشه حفظ هر ملتی است.

وی با بیان اینکه ارتقا و حفظ هویت ملی و دینی تنها با تربیت نسل‌های جدید بر اساس اصول و پایه‌های اصلی فرهنگی و ملی امکان دارد، افزود: مهم‌ترین اصل در رسیدن به موفقیت و حفظ اقتدار فردی و اجتماعی داشتن هویتی انسانی و اصولی است.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به اصل و ریشه حکومت‌های اسلامی، نشانه رفتن هویت دینی و اسلامی این ملت‌ها است.

به گفته وی، ترویج و اشاعه مسائل و برنامه‌های ضدفرهنگی که با فرهنگ دینی و اسلامی ما فاصله فراوانی دارد، از برنامه‌های دشمنان برای رسیدن به این هدف است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروزه در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورها در جهان مطرح است، تصریح کرد: موج مخالفی که امام خمینی علیه نظام‌های سلطه و کفر با پیروزی انقلاب به راه انداخت امروز در سایه همین هویت ملی و ایرانی که در جوانان ما وجود دارد، موجب بیداری اسلامی شده است.

به گفته وی، جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ دینی و اسلامی بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن ساخته و در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان به بهترین شکل ممکن ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت و پیروزی تنها در سایه داشتن هویت دینی و ملی امکان‌پذیر بوده چرا که این هویت است که انسان را برای رسیدن به اهداف متعالی و کمال انسانی هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه هویت مهم‌ترین اصل رسیدن به کمال است، گفت: بی‌هویتی انسان را از مسیر کمال منحرف و به سمت آسیب‌های اجتماعی مختلف سوق می‌دهد.

به گفته وی، بیشتر کسانی که به سمت اعتیاد، قتل، بزهکاری، فساد و دیگر آسیب‌های اجتماعی روی می‌‌آورند، خود و هویتشان را به درستی نشناخته‌اند.

وی افزود: هویت به زندگی انسان معنی و هدف می‌بخشد و کسانی که هویت خود را از دست داده باشند قطعا در زندگی هدف و ارزشی برای حیات ندارند.

وی هویت را مهم‌ترین اصل در شناخت و رسیدن به پروردگار دانست و ادامه داد: یکی از اصول مهم شناخت خدا و تبعیت از دستورات الهی شناخت خود یعنی همان هویت بخشی است.

به گفته وی، کسانی که هویت نداشته باشند از اصل خود یعنی خداوند دور و در زندگی دچار روزمرگی و بی‌هدفی می‌شوند.

وی فقدان تعادل روحی روانی را از آثار بی‌هویتی در انسان ها دانست و گفت: انسان بی‌هویت همواره احساس پوچی می‌کند و در زندگی تنها ابعاد حیوانی و مادی زندگی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: گوشه‌گیری و تنفر از حضور در جمع از دیگر تأثیرات بی‌هویتی است تا جایی که اینگونه افراد همه را دشمن خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه هویت لازمه شناخت خداوند است، افزود:  افرادی که هویت مشخصی برای خود ندارد با خود بیگانه می‌شوند و این دوری از خود آنان را از خدا دور می‌کند.

انتهای پیام/79002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول