اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اصفهان:

موج بیداری اسلامی منحصر به کشورهای اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بسیاری از هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه جایزه بیداری اسلامی اصفهان مسلمان نیستند و این نشان می‌دهد که موج بیداری اسلامی تنها منحصر به کشورهای اسلامی نیست.

موج بیداری اسلامی منحصر به کشورهای اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان دوشنبه‌ شب در آیین افتتاحیه نمایشگاه جایزه بیداری اسلامی در موزه هنرهای معاصر اصفهان، اظهار کرد: موضوع و مفهوم نمایشگاه جایزه،  بیداری اسلامی و حوادث مربوط به آن است.

وی افزود: زمانی که اقدامات این نمایشگاه در حال شکل گیری بود، من در تهران مسئولیت هنرهای تجسمی را بر عهده داشتم و از این اقدامی که سازمان هنر و ارتباطات در حال انجام داده بودند، استقبال کردم.

محمود شالویی ادامه داد: فرهنگ و ارشاد  در حد توان به این نمایشگاه کمک کرد و برگزاری این مسابقه یک اتفاق نیکو بود،که بیش از یک‌هزار و 100 هنرمند از 60 کشور در این مسابقه شرکت کردند.

وی گفت: زمانی که بسیاری از کشورها در جریان بیداری اسلامی قرار داشتند، شرکت هنرمندانشان در این مسابقه کار ساده‎ای نبود اما به علت وجود عشق و علاقه جامعه هنری به تکلیفی که در خود احساس می‎کرد، در این مسابقه شرکت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان تصریح کرد: موج بیداری اسلامی که کشورهای زیادی را در برگرفته بود، باعث شد تا شور و هیجان زیادی در این رویداد مهم ایجاد شود و هنرمندان با احساس مسئولیت و ابراز احساسات به این مهم، همدردی و همراهی کنند.

وی عنوان کرد: بعد از کارهایی که هئیت علمی برای داوری انجام دادند، آثاری انتخاب شد که در نمایشگاه کنونی بیش از 400 اثر از آثار ارسالی به نمایش گذاشته شده است.

شالویی تأکید کرد: اغلب هنرمندان شرکت کرده در نمایشگاه بیداری اسلامی مسلمان نیستند، زیرا موج بیداری تنها مربوط به مسلمانان نیست، بلکه این موج مبارزه با ظلم، فساد و جرم است که همچنان تداوم دارد.

به گزارش فارس علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‎توانند از 27 آذر ماه تا 18 دی ماه، شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 تا17:30 و جمعه‌ها از ساعت 15 تا 17:30 به موزه هنرهای معاصر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول