اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

بیداری‌ها در منطقه به جز حقیقت به چیز دیگری تن نخواهند داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: امروز نظام‌های نامشروع و مکتب‌های مادی جذابیت و ابهت خودشان را از دست داده‌اند و بیداری‌های اخیر در منطقه به جز حقیقت به چیز دیگری تن نخواهند داد.

بیداری‌ها در منطقه به جز حقیقت به چیز دیگری تن نخواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در جمع مسئولان بناب با اشاره به وضعیت فعلی مسائل سیاسی داخل و خارج کشور اظهار کرد: اگر ذره‌ای از خط مستقیم ولایت منحرف شویم، به چنگ گرگ‌های داخلی می‌افتیم که در کمین براندازی نظام ولایی نشسته‌اند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت و همدلی ملی گفت: همه باید حول محور ولایت حرکت کنیم.

باقری‌بنابی با بیان اینکه خداوند به کشور اسلامی ایران نعمت‌ها و امتیازات فراوان و بی‌مانندی داده است، اظهار کرد: در راس همه این نعمت‌ها ولایت قرار دارد و اگر این نعمت ا‌رزشمند نبود، حداقل دشمنان داخلی گرگ‌صفت ما را نابود می‌کردند بنابراین رمز بقا و اقتدار ملت و کشور ما همین نقطه ولایت است.

خطیب جمعه شهرستان بناب، از ولایت به عنوان شاهراه هدایت نام برد و از ملت انقلابی ایران خواست یکدل و همسو در پشت سر ولایت حرکت کنند.

باقری‌بنابی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گردهمایی جمعی از دانشمندان و نخبگان جهان اسلام در تهران و دیدار آنها با ولی امر مسلمین جهان اذعان کرد: این اندیشمندان مسلمان از جلسه دیدار با رهبر فرزانه انقلاب، دستورالعمل‌های حیات‌بخشی به کشورهای خود ارمغان بردند و ما نیز باید به عظمت، اقتدار و تأثیرات معنوی انقلاب اسلامی در منطقه توجه و در عین حال افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر به موفقیت‌ها و امتیازات بی‌نظیر انقلاب اسلامی ایران توجه کنیم، تحمل تلخی‌ها و سختی‌های موجود برای ما آسان‌تر و شیرین‌تر می‌شود.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه امروزه مردم دنیا تکان خورده‌اند و کشورها از حالت جمود و یخ‌زدگی زیر چکمه‌های استکبار جهانی بیدار شده‌اند، بیان کرد: به فضل الهی از سویی ملت‌ها جرأت و جسارت قیام پیدا کرده‌اند و از سویی دیگر ابهت و هیمنه قدرت‌های سلطه‌گر که در کمین بشریت هستند، روز به روز به سمت انحلال و زوال می‌رود و البته این راه برگشتی ندارد.

باقری‌بنابی ادامه داد: بیداری و خودباوری روز به روز در جوامع بشری نفوذ کرده و رو به سرعت است و حتی به لایه‌های منجمد و بی‌خاصیت دنیا هم سرایت کرده است.

وی تأکید کرد: هر کجای دنیا که نشانه‌هایی از انقلاب مشاهده می‌شود، آن انقلاب به سوی اسلام متمایل بوده و هر کجا انتخاباتی برگزار می‌شود، مردم به اسلامگراها رأی می‌دهند و گروه‌های اسلامی از غیراسلامی سبقت می‌گیرند.

امام جمعه بناب سپس با بیان اینکه ملت‌های آزادیخواه و ستمدیده دنیا تشنه و جویای حقیقت هستند، گفت: این حقیقت ناب فقط در اسلام پیدا می‌شود، چرا که اسلام ناب محمدی منتسب به اهل بیت(ع) است.

باقری‌بنابی گفت: امروز نظام‌های نامشروع و مکتب‌های مادی جذابیت و ابهت خودشان را از دست داده‌اند و بیداری‌های اخیر در منطقه به جز حقیقت به چیز دیگری تن نخواهند داد چون مکتب‌های مادی و سلطه‌طلب نه تنها حرفی برای گفتن ندارند بلکه در همه مراحل عمر خود شکست خورده و چیزی ندارند که مسلمانان بیدارگر و آزادیخواه را قانع و اشباع کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً علاج اصلی و حرف جدید فقط در دین مبین اسلام یافت می‌شود و آن اسلامی است که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آن را به ما تفسیر و تحویل داده‌اند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: حرف تازه اسلام این است که دوران برتری‌جویی، ظلم و سلطه در جهان به سر آمده و تقوا و درستکاری باید جایگزین و فراگیر شود و بشریت از تحقیر، توهین و سرکوبی به ستوه آمده است.

وی با بیان اینکه ما پیام اصلی اسلام ناب محمدی(ص) را به وسیله انقلاب اسلامی ایران و به رهبری امام راحل(ره) در عصر جدید صادر کرده‌ایم، گفت: نخبگان دنیا هم به خوبی اذعان می‌کنند که درس اسلام را از نفس با برکت امام خمینی(ره) گرفته‌اند و پیروزی جوانان غیرتمند غزه در برابر ارتش به اصطلاح چهارم دنیا الهام گرفته از منویات امام راحل(ره) و رهبر عزیزمان آیت‌الله خامنه‌ای است.

باقری‌بنابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه قدرت‌های استکباری و خونخوار جهان به آخر خط رسیده‌اند و خود را گم کرده‌اند، تصریح کرد: آمریکا با استفاده از یک عده گروه‌های عقب مانده و سلفی در کشورهای اسلامی منطقه حمام خون به راه انداخته اما قطعاً این تحرکات ددمنشانه هم جواب نخواهد داد و مانند عراق و افغانستان در باتلاق فرو می‌روند.

انتهای پیام/60004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول