اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

برپایی نخستین نمایشگاه سراسری بصیرت عاشورایی در دشتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: نخستین و بزرگترین نمایشگاه سراسری بصیرت عاشورایی در روستای فقیه حسنان شهرستان دشتی برپا شد.

برپایی نخستین نمایشگاه سراسری بصیرت عاشورایی در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت السلام سیدنورالله موسوی‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به همت هیئت مذهبی ابوفاضل در زمینی به مساحت چهار هکتار و در قالب 60 غرفه برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب 60 غرفه از جمله ذبح اسماعیل، گوساله‎های سامری، شتر حضرت صالح، زنده به گور کردن دختران در صدر اسلام، شکنجه بلال و عمار، غار سور، لیله المبیت، روز غدیر، شهادت حمزه، وفات حضرت رسول الله (ص)، کوچه‌های مدینه و مسجدالنبی دایر شده است.

وی ادامه داد: از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه سیلی خوردن حضرت زهرا (س)، وداع حضرت فاطمه (س) با اهل بیت، شهادت حضرت زهرا (س)، اطعام دادن امیرالمومنین (ع) به یتیمان، نخلستان‎های کوفه، شهادت امام علی (ع)، ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

موسوی‌نیا، شهادت مسلم بن عقیل، قبرستان بقیع، شهادت میثم تمار، خیمه‌گاه، شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شهادت علی اصغر (ع)، نهر علقمه، ظهر عاشورای حسینی، ضریح نمادین شش گوشه سیدالشهدا (ع)، خرابه شام، زندان هارون، شهادت امام حسین (ع) و یارانش، گودی قتلگاه و تل زینبیه را از دیگر غرفه‎های نمایشگاه بصیرت عاشورایی ذکر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: در بخش معاصر و بیداری اسلامی نیز غرفه‌های شهدا و سرداران جنگ، شهدای روستا، قیام مردم بحرین، شهدای یمن، قیام مردم کشورهای عربی، جنبش ضد وال‌استریت، جنایت آل سعود و آل خلیفه و آل‌های عربی معاصر دایر گردیده است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بصیرت عاشورایی در سال گذشته با موضوعات (از کربلا تا شلمچه، از کوفه تا شلمچه، از مدینه تا شلمچه، از صدر اسلام تا بیداری اسلامی برپا شده و در ششمین سال با موضوع از تاریخ بنی‌اسرائیل تا آل‌های عربی معاصر با هزینه‎ای بیش از 72 میلیون تومان بر پا گردیده است و شاهد حضور و بازدید بیش از هزار نفر از این نمایشگاه به‌صورت روزانه هستیم.

موسوی‌نیا تاکید کرد: این نمایشگاه از سال 86 شروع به‌کار کرده و امسال ششمین سال برپایی آن است و تاکنون میزبان میهمانان و مقامات لشکری، کشوری و سینمایی بوده است و تا پایان ماه صفر دایر است.

انتهای پیام/66007/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول