اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر مؤسسه کیهان:

سران فتنه 88 وابستگان به حاکمیت‌های زر و زور هستند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر مؤسسه کیهان گفت: سران فتنه 88 وابستگان به حاکمیت‌های زر و زور هستند که آسیب‌رسانان اصلی به فرهنگ تلقی می‌شوند.

سران فتنه 88 وابستگان به حاکمیت‌های زر و زور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیام فضلی‌نژاد امروز در سلسله همایش‌های بصیرت عاشورایی، امت ولایی در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد اظهار کرد: عرصه فرهنگ در دوران پس از انقلاب به شدت مورد هدف مخالفان نظام که طعم انقلاب و عدالت به مذاق آنان خوش نمی‌آمد قرار گرفت.

وی افزود: هوشنگ اسدی عضو مرکزی حزب توده در زمان انقلاب بود که پس از آزادی از زندان به همراه همسرش نوشابه امیری اقدام به انتشار هفته‌نامه فیلم کرد و این مدخلی در مسیر القای فرهنگ لیبرالی به فرهنگ و هنر ایرانی بود.

فضلی‌نژاد با بیان اینکه سران فتنه با بازسازی و احیای اسطوره‌های پوشالی و جعلی سعی در پیشبرد اهداف خود دارند خاطر نشان کرد: به عنوان مثال احمد شاملو که با نام شاعر آزادی به شهرت رسیده، از شعرای عصر پهلوی و بازمانده قبل از انقلاب بوده که تفکرات در خدمت نظام اسلامی نداشته‌اند و مستندات بر این مدعا بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: سران فتنه که با رویکرد نهیلیسم لجام گسیخته پس از آزادی از زندان در دهه 70 آغاز بکار کردند، در شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای ضد انقلاب اسلامی عفاف و حجاب زن مسلمان ایرانی را به شدت مورد هدف قرار دادند و زن ایرانی را اسیر توصیف کردند.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان با اشاره به تاسیس و اقدامات کلوپ فرهنگی رشت 29 و تاثیرات آن بر فتنه 88 اظهار کرد: این کلوپ که با حضور جمعی از فرهنگیان و سرآمدان ادبی و فرهنگی کشور تشکیل شد در راستای اهداف خود اعمالی ضداخلاقی با عنوان جریان‌های روشنفکری انجام می‌دادند که برگزیدن ملکه هیپیا بارزترین این اقدامات شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: ملکه هیپیا در واقع به عنوان نماد یک زن مدرن، تحصیلکرده، نخبه و باکمالات معرفی می‌شده که در فتنه 88 و کودتای مخملی آن زمان امضاء یکی از معروفترین این ملکه‌ها که شخصیت مطرح ادبی کشور تلقی می‌شد در کنار امضاء سعید حجاریان خودنمایی می‌کرد.

فضلی‌نژاد تاکید کرد: سال‌های 72 تا 76 زمانی در مسیر تشکیل و تقویت جریان‌های فرهنگی بود و صاحب‌نظران وقت معتقد بر این بودند که پس از استقرار دولت بعد از جنگ باید به ادبیات و فرهنگ رونق بخشیم و لازمه حرکت ارتباط مستقیم با جامعه ادبی غرب است.

وی اضافه کرد: در راستای این ایده، یکی از شعارها و مطالبات دولت خاتمی این بود که مانع تبدیل به مخالف و مخالف تبدیل به دوست شود و این به معنی روابط مسالمت‌آمیز و سیاست جذب و هضم حتی به قیمت آسیب بر پیکره اسلام است.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان با تاکید بر اینکه فرهنگیان و جامعه ادبی باید در مسیر ترویج اسلام ناب محمدی گام بردارند نه اسلام آمریکایی، خاطر نشان کرد: امام راحل (ره) اسلام آمریکایی را اسلام اشرافی، اسلام زر و زور، اسلام فریب و سازش، اسلام لیبرالیسم و نظام سرمایه‌داری معرفی می‌کند.

فضلی‌نژاد ادامه داد: امام در بیانات خود بارها بر این مسئله تاکید داشتند که اسلام ناب محمد اسلام عدالت محور و مستضعفین و جهاد در راه خدا است؛ و اینکه به نقل از امام جنگ ما جنگ با ابرقدرت شرق و غرب نیست، جنگ با شیوخ عرب و صهیونیسم نیست، جنگ ما جنگ عقیده و جنگ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در برابر پول، زر و زور و خوشگذرانی است.

وی از دیدگاه امام خمینی(ره) جنگ اعتقادی در برابر اسلام آمریکایی را جنگی فرامرزی و بستری در مسیر بسیج سربازان جهان اسلام توصیف کرد و گفت: باید تمام دولت‌های پس از انقلاب در سیاست‌گذاری خود سیاست و اندیشه‌های امام را دنبال و مطالبه کنند.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان تصریح کرد: سران فتنه 88 وابستگان به حاکمیت‌های زر و زور بودند که پس از انقلاب به طور آرام و مخفی و در عین حال گسترده مشغول به فعالیت بوده‌اند.

فضلی‌نژاد تاسیس بنیاد مطالعاتی در خارج از کشور را با هدف یارگیری از فضای داخلی ایران دانست و یادآور شد: دهه 70 دهه ایجاد تحولات ناخوشایند در دو محور تاسیس مراکز فرهنگی و مراکز تجاری بوده و در دوران ریاست جمهوری خاتمی نیز همین جریان فتنه در قالب اقدامات فرهنگی فضا را تحت سیطره خود قرار دادند.

وی افزود: شهر کتاب از دستاوردهای فرهنگی اصلاحات در دهه 70 بود که با اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی، کتابهایی را با عناوینی چون تاریخ و معرفی سینمای هالیوود، زندگی‌نامه جاستین بایبر مهره صهیونیسم در موسیقی غرب و ترویج موسیقی، تفکرات و ایده غرب در متن جامعه نفوذ دادند.

این استاد دانشگاه با صراحت پیوند و گرایش جوانان به موسیقی زیرزمینی و مغایر با ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی را ریشه در فعالیت‌های ارشاد در دوران اصلاحات توصیف کرد و افزود: اقدامات فرهنگی فتنه‌گون در موسیقی و کتاب خلاصه نشد و به طور عمیقی در مطبوعات نفوذ کردند.

فضلی‌نژاد اذعان کرد: عنوانی چون خانه سینمای ایران در دوران اصلاحات با مجوز صادره از سوی ارشاد و در فضای داخلی ایران با ساخت مستنداتی با قیمت‌های هنگفت به بی بی سی می‌فروخت؛ عقبه پایه‌گذاری جریان فتنه خاتمی بود.

این پژوهشگر مؤسسه کیهان از حضور 50 روزنامه‌نگار تربیت شده دوران اصلاحات در رسانه‌های ضدانقلاب خبر داد و تصریح کرد: چهره مطرحی چون سیامک زندپور با وابستگی به غرب، در مجتمع فرهنگی ایران در تهران و شهر کتاب فعالیت می‌کرد که در کارنامه فعالیتش از سال‌های 76 تا 80 برگزاری بیش از 50 مراسم بزرگداشت برای سینماگران و موسیقی‌دانان و جامعه ادبی عصر پهلوی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: سیامک زندپور تمام روزنامه‌نگاران فعال در نشریات اصلاح‌طلب را جذب و به انتقال آنان به خارج از کشور مسیر نادرستی از امور و اقدامات فرهنگی برای کشور رقم زدند.

فضلی‌نژاد با بیان اینکه دادگاه رسیدگی به جرائم فتنه 88 کامل فرهنگی است نه سیاسی، گفت: اعترافات سعید حجاریان مبنی بر پیروی آنان از نظریات ماکس وبر برای نفوذ و تاثیرگذاری بر فرهنگ و امور فرهنگی ایرانی اسلامی است.

این استاد دانشگاه 15 شهریور 88 را نقطه عطفی در مسیر بیدارسازی فرهنگی توسط ولایت فقیه دانست و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در 15 شهریور 88 به صراحت اعلام کردند که با شجاعت وارد نقد علوم انسانی غربی شوید.

وی اضافه کرد: گفتمان نقد علوم سکولار بر همین مبنا شکل گرفت و به دنبال آن هر روز بیش از پیش دست جریان و اقدامات فتنه‌انگیزان جامعه اسلامی رو شد.

پژوهشگر مؤسسه کیهان با ابراز نارضایتی از نفوذ نظام سرمایه داری در اقتصاد و فرهنگ ایرانی تاکید کرد: امروز در این منظومه اقتصادی هیچ المان بومی دیده نمی‌شود و در واقع این نظام سرمایه‌داری است که تفکرات، ایده، تصمیم و سبک زندگی ایرانی اسلامی را زیر سؤال برده است.

فضلی‌نژاد با اشاره به درایت مقام معظم رهبری در آسیب‌شناسی جامعه گفت: ولایت فقیه همواره با درایت کامل نقطه آسیب را شناسایی می‌کنند و امروز تاکید ایشان مبتنی بر احیاء سبک زندگی ایرانی اسلامی به معنی تبدیل تهدید به فرصت در حضور نظام سرمایه‌داری و ناتو فرهنگی در زندگی و جامعه است.

وی یادآور شد: تفکرات سرمایه‌داری با مبنای برده‌داری آنچنان رسوخ کرده که امروز شاهد فروشگاه‌هایی از اجناس چرم و پوست و در رأس آنها پوست انسان با سنگین‌ترین و باور نکردنی‌ترین قیمت‌ها در داخل کشور هستیم.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول