اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیشابور:

مقام معظم رهبری در فتنه 88 به روش امیر‌المؤمنین (ع) رفتار کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نیشابور گفت: مقام معظم رهبری در فتنه 88 به روش امیر‌المؤمنین (ع) رفتار و به خوبی ماهیت فتنه ‌را شناخته و وحدت کشور را حفظ کردند.

مقام معظم رهبری در فتنه 88 به روش امیر‌المؤمنین (ع) رفتار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام اسماعیل مقری‌مؤذن در مراسم شب دوم همایش بصیرت عاشورایی اداره اوقاف نیشابور در تکیه ابوالفضلی این شهر اظهار داشت: رهبر انقلاب دندان روی جگر گذاشت تا فتنه‌گر خودش را با آتش ‌زدن پرچم امام‌ حسین (ع) و عکس بنیان‌گذار جمهوری اسلامی نشان دهد.

وی افزود: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بزرگترین منادی وحدت در صدر اسلام بودند.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: امام علی (ع) مجبور شد آتشی را که دیگران روشن کرده بودند و دشمنان اسلام در خارج از مرزها برای نابودی حکومت امید داشتند، خاموش کند.

مقری یادآور شد: این برای شخصی که توانست در هنگام نبرد و موفق نبودن خیلی از بزرگان، درب قلعه خیبر را از جا بکند ولی در جای حساس مجبور شد ساکت بنشیند، هنر است.

وی خاطر نشان کرد: امام علی (ع) برای ایجاد وحدت در صدر اسلام خیلی فداکاری و سرمایه‌گذاری کردند که البته برخی تحلیل دیگری دارند که این به نوع نگاه و انصاف آنها بستگی دارد.

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه منافقان به منزله اخلالگران جامعه هستند گفت: هر قدر به سال‌های آخر حیات مبارک پیامبر اکرم (ص) می‌رسیم، تعداد منافقان بیشتر و توطئه‌هایشان پیچیده‌تر می‌شد.

مقری با اشاره به تهدیدات حکومت نوپای اسلامی توسط همسایگان که امپراطوری‌‌های ایران و روم بودند، توضیح داد: در آن اواخر وضعیت سیاسی مدینه به‌گونه‌ای بود که اگر پیامبر اکرم (ص) به غزوه‌ای می‌رفتند امام علی (ع) را به عنوان جایگزین در مدینه نگه‌ می‌داشتند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امیر‌المؤمنین (ع) با علم به اینکه عده‌ای به ناحق حکومت را در دست گرفته‌اند، مهم‌ترین نیاز آن روز قوام حکومت اسلامی را وحدت تشخیص دادند و در آن راستا حرکت کردند.

مقری بیان داشت: افراد باید ظاهرنگر نباشند و قدرت تحلیل مسائل و شرایط را داشته باشند.

امام جمعه نیشابور اضافه کرد: امام‌ حسین (ع) در کربلا، پرده‌ جهل مردم را کنار زد و چشم مردم را به واقعیت باز کرد.

انتهای پیام/70009/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول