اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اصفهان:

فتنه 88 بعد از 30 سال یک خانه تکانی برای انقلاب بود

خبرگزاری فارس: استاد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان خودجوش بودن، نوع شعارهای مردم و وحدت را از جمله ویژگی‌های بارز حماسه عظیم نهم دی برشمرد و فتنه 88 را به یک تعبیر بعد از 30 سال، خانه تکانی برای انقلاب دانست.

فتنه 88 بعد از 30 سال یک خانه تکانی برای انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، محسن نصری در نشستی با موضوع تحلیل حماسه 9 دی با بیان اینکه تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و جنگ نرم سه توطئه و فتنه دشمنان اسلام از قیام کربلای سیدالشهدا (ع) تا حال است، اظهار کرد: اگر با دقت در پدیده‌های انقلاب اسلامی و وقایع زمان خود بنگریم، متوجه می‌شویم که از لحاظ محتوا و اصل با واقعه عاشورا تفاوت ندارد.

وی افزود: در کربلا حضرت سیدالشهدا (ع) حاکمیت ظلم را نپذیرفتند و توطئه و فتنه علیه ایشان و یارانشان صورت گرفت.

استاد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز ما نیز درگیر سه توطئه تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و جنگ نرم هستیم، باید از مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) و یارانشان و نحوه برخورد آنها در برابر این فتنه‌ها درس بگیریم و در این زمان به کار ببریم.

وی تأکید کرد: جنگ نرم از ابتدای انقلاب آغاز شد و در فتنه سال 88 به اوج خود رسید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خواص شکست خوردند و عامه مردم متوجه شدند، چه اتفاقی افتاده است.

نصری افزود: دردمندی ما نسبت به اسلام و جامعه باید با معرفت و آگاهی باشد تا در شرایطی مانند فتنه 88 با بصیرت برخورد کنیم.

وی خودجوش بودن، نوع شعارهای مردم، موضوع عکس‌ها، بنرها و وحدت و انسجام مردم را از جمله ویژگی‌های بارز حماسه عظیم نهم دی برشمرد و فتنه 88 را به یک تعبیر بعد از 30 سال، خانه تکانی برای انقلاب دانست.

نصری ادامه داد: آن فتنه سبب شد چهره دشمنان مشخص شود و کسانی که اسلام حقیقی دارند، از افرادی که تنها مدعی اسلام هستند، مشخص شوند همان طور که واقعه کربلا نیز افراد صادق را مشخص کرد.

وی افزود: در جریان فتنه‌های این زمان ما نیز باید با آگاهی و بصیرت و تفکر عمیق نه به صورت شعاری و پوستری، ولایت مداری داشته باشیم و نگذاریم دشمنان نقدهای ما را به نفع خود بگیرند.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول