اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلهر در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم عمار در مشهد

فتنه 88 بسیار پیچیده بود/ ‌‌‌جشنواره عمار «فتنه» را شفاف‌سازی کند

خبرگزاری فارس: مشاور سابق هنری رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری در سال88 با اشاره به فتنه فرمودند کجاست عمار؟ زیرا فتنه بسیار پیچیده بود و تا فتنه پشت به ما نکند آن را نمی‌توان فهمید.

فتنه 88 بسیار پیچیده بود/ ‌‌‌جشنواره عمار «فتنه» را شفاف‌سازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی کلهر امشب در افتتاحیه سومین جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن رازی مشهد اظهار کرد: عصر امروز معروف به عصر علم‌زدگی است که این علم از جهل در برخی از مواقع آثار بدتری دارد.

مشاور سابق هنری رئیس جمهور افزود: مهم‌ترین موضوع زمانی که فرد وارد عرصه هنری می‌شود این است که با یک کار هنری بخواهد یک حقیقت گمشده را به تصویر بکشد.

کلهر خاطرنشان کرد: آنچه محتوای اثر هنری را قوام می‌بخشد انگیزه فرد هنرمند است و باید فردی وارد فعالیت هنری شود که حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تاکید کرد: نام جشنواره مردمی فیلم، از نام صحابه‌ عمار انتخاب شده زیرا عمار کسی بود که در زمانی که حق و باطل در هم تنیده شده بود و خوارج با پیشانی پینه بسته در مقابل حضرت علی(ع) می‌ایستادند و فریاد الحکم‌الله را می‌دادند در محافل سخنرانی می‌کرد تا مسیر حق از باطل را روشن سازد.

مشاور سابق هنری رئیس جمهور یادآور شد: عمار توانست با سخنرانی‌های خود بیش از نیمی از خوارج را از مسیر باطل و رو در رویی با امیرالمومنین بازدارد؛ در نتیجه نقش عمار بسیار مهم است و امیدواریم این جشنواره نیز روز به روز به شفاف شدن موضوع فتنه کمک کند.

کلهر افزود: عمار یک فرهنگی بود که رسانه آن زمان در اختیار داشت و پرده‌های جهل را کنار می‌زد، و مقام معظم رهبری در سال 88 با اشاره به فتنه فرمودند کجاست عمار؟ زیرا فتنه بسیار پیچیده بود و تا فتنه پشت به ما نکند آن را نمی‌توان فهمید.

وی اظهار کرد: عمار فردی بود که فتنه را شناسایی و به دیگران افشا کرد و کسی می‌تواند نام عمار را به دوش کشد که برای حضور حد و مرزها را بداند و راه خود را مشخص کرده باشد تا گرفتار نشود.

مشاور سابق هنری رئیس جمهور تاکید کرد: سینما مستند می‌تواند خیلی از مسائل را روشن سازد و فعالیت در این عرصه سبب آشکارسازی واقعیت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/70006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول