اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

فتنه 88 در 9 دی به خاک سپرده شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: فتنه 88 در حماسه بزرگ مردم گیلان و ایران در 8 و 9 دی به خاک سپرده شد.

فتنه 88 در 9 دی به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه تبیین حماسه 9 دی با اشاره به حضور مردم گیلان در 8 دی، اظهار کرد: در سال 88 مردم و جوانان گیلان در پاسداشت حریم عاشورای حسینی، انقلاب امام خمینی (ره) و ولایت امام خامنه‌ای پیش از خروش ملت ایران در 9 دی، هشتم دی را در تاریخ گیلان به ثبت رساندند که پاسداشت این روز بزرگ یادگاری از این حماسه باشکوه است.

وی با بیان اینکه مردم در 8 دی شرایط را به خوبی تشخیص دادند، تصریح کرد: مردم با حرکت خودجوش خود در مقابل فتنه ایستادند و حماسه‌آفرین شدند.

این مسئول به دیدار مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب در 8 دی سال 89 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار رشت را جزو معدود مناطقی دانستند که یک روز زودتر از حرکت خودجوش مردم با حضور در صحنه در مقابل فتنه ایستادند که این فرمایش حضرت آقا نشانه اهمیت کار و بصیرت مردم گیلان است.

وی حماسه 9 دی را در تاریخ انقلاب ماندگار خواند و ابراز کرد: ملت با حلق چنین حماسه‌ای تابون فتنه را به دست گرفتند و در 9 دی به خاک سپردند.

اشجری تبیین و ترویج پیامدهای حماسه 9 دی و توجه دادن به افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بسترسازی برای فعالیت‌های خودجوش و انقلابی مردم، انتقال این رویداد به نسل جوان، توجه به لایه‌های ظهور رویداد 9 دی، تبیین نقش رهبری در حراست از اصول و خطوط کلی نظام اسلامی از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری برنامه‌های مردمی مراسم 8 و 9 دی را از دیگر موارد مهم دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن هوا مراسم بزرگداشت این دو روز در میدان شهرداری رشت برگزار می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری همایش‌های دانش‌آموزی در مدارس استان با موضوع نقش جوانان در خاموشی فتنه خبر داد.

وی برپایی مسابقات ورزشی با عنوان «جام ولایت»، «جام نهم و جام بصیرت»، نشست‌های تحلیلی 9 دی در دانشگاه‌ها، مراسم معنوی در گلزار شهدای استان، برگزاری مراسم ویژه با موضوع «9 دی در جمع ورزشکاران» و... را از دیگر برنامه‌های مناسب 8 و 9 دی در گیلان ذکر کرد.

اشجری استفاده از نرم‌افزار چند رسانه‌ای با نگاه به انتخابات 92 را در برگزاری نشست‌های دانشگاهی تاثیرگذار خواند و ابراز کرد: فعالیت مراکز مختلف دانشگاهی در روز 9 دی تاثیرگذار است.

محمد اکبرزاده، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در حماسه 9 دی، حضور خودجوش مردم گیلان در 8 دی یعنی یک روز جلوتر از این حماسه بزرگ را لبیک به ولایت فقیه خواند و گفت: گرامیداشت این روز بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه به‌ویژه در دانشگاه‌هاست تا احساسات پاک جوانان دستخوش افراد فرصت‌طلب در انتخابات بعدی قرار نگیرد.

*ضرورت خودداری دانشگاه‌های گیلان در دعوت از افراد مجهول‌الهویه برای سخنرانی

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید براینکه برای انجام برنامه‌های فرهنگی باید ذائقه مردم در نظر گرفته شود، اظهار کرد: هرگونه پراکندگی در برنامه‌ها از میزان تاثیرگذاری آن می‌کاهد.

هامون محمدی، نظرخواهی و مشارکت مردمی و هیئت‌های مذهبی را در باشکوه‌تر برگزاری راهپیمایی 8 دی را پیشنهاد کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از سخنرانان ماهر و مطلع که قادر به پاسخگویی به شبهات مردم به ویژه دانشجویان درباره انتخابات 88 باشند، ضروری است.

وی با تصریح بر اینکه براینکه با برنامه‌ریزی‌های مدون اجازه نمی‌دهیم حماسه 8 دی گم شود، اذعان کرد: نقش اساتید در دانشگاه‌ها در هدایت دانشجویان به مسیر انقلاب مهم است از این‌رو با توجه به مسایل پیش آمده در جریان فتنه 88 در دانشگاه‌ها باید از سخنرانی افراد مجهول‌الحال و ممنوع‌سخنرانی در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های غیر انتفاعی که نظارت کمتری بر آنها شده است، خودداری شود.

وی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها پیرامون حماسه 8 و 9 دی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف استانی برای باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی بزرگداشت 8 دی، تبیین حماسه 9 دی و ماندگاری آن با دعوت از کارشناسان خبره با بازخوانی و پخش تلویزیونی دیدار مردم غیور گیلان با مقام معظم رهبری و انعکاس اخبار مربوطه بر عهده صدا و سیمای مرکز استان گذاشته شد.

فعال شدن پایگاه‌های مقاومت استان با برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی پیرامون 9 دی و تمهید مقدمات حضور بسیجیان در مراسم استانی نیز جزو وظایف سپاه پاسداران تصویب شد.

انجام تدابیر لازم برای حفاظت و امنیت و کنترل ترافیک تمام مراسم‌های مربوط به روز 9 دی نیز بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شد.

برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تحلیلی با موضوعاتی نظیر انگیزه خلق حماسه 9 دی و نقش مردم در خاموشی فتنه 88، نقش بی‌بدیل رهبری در پاسداری از نظام و مقابله با طرح‌های براندازی، نقش فرهنگ عاشورایی در برابر قدرت نرم و ... از جمله برنامه‌هایی بود که برای دانشگاه‌ها تصویب شد.

برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا در گلزارهای استان در روز پنجشنبه 7 دی نیز برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شد.

به گزارش فارس، دیگر برنامه‌های مربوط به سازمان‌ها مانند اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری رشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری، مجمع امور صنفی، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز به تناسب فعالیت این نهادها در جلسه مذکور تبیین شد.

انتهای پیام/ 84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول