اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به عدم پرداخت حقوق ماهانه

بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ خواستار پرداخت مطالبات شدند

خبرگزاری فارس: طی ماه‌های گذشته تعداد کثیری از بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ بارها ضمن مراجعه حضوری به مسئولان مربوطه و خبرنگاران شهرستان کوهبنان خواستار پرداخت هر چه زودتر مطالبات خود شدند.

بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ خواستار پرداخت مطالبات شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، طی ماه‌های گذشته تعداد کثیری از بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ بارها ضمن مراجعه حضوری به فرماندار، مسئولان مربوطه و خبرنگاران شهرستان خواستار پرداخت هر چه زودتر مطالبات خود شدند.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از نخستین روزهای مراجعه کارگران تماس‌های مکرر تلفنی با مسئولان مربوطه و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد که امیدواریم هر چه زودتر شاهد نتایج مثبت این رایزنی‌ها باشیم و به‌موقع حقوق این قشر پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران شرکت زغال‌سنگ با حضور در اعماق زمین و بازی با جان خود سخت‌ترین کار دنیا را انجام می‌دهند در حالی که لحظه ورود به تونل امیدی برای برگشت به خانه و کاشانه خود ندارند.

متقی تصریح کرد: کارگران معادن پس از چند سال در اعماق زمین از لحاظ ریوی و تنفسی دچار مشکل می‌شوند، لذا بیشتر آنان در زمان بازنشستگی توان انجام کارهای دیگر را ندارند و فقط چشم امیدشان به همین حقوق ماهانه است، پس می‌طلبد که مسئولان نسبت به پرداخت حقوق و مزایای این قشر زحمتکش توجه بیشتری داشته باشند تا در موعد مقرر پرداخت شود.

مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر زندگی کارگران بازنشسته

یکی از بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان گفت: از زمان بازنشستگی برنامه مدون و دقیقی در پرداخت حقوق ماهانه ما وجود ندارد و با توجه به کهولت سن، مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر زندگی ما شده به گونه‌ای که دو ماه از پرداخت حقوق و مزایای ما می‌گذرد و وارد سومین ماه شده‌ایم، اما هیچ اقدام عملی از سوی صندوق بازنشستگی شرکت زغال‌سنگ و مسئولان مربوطه صورت نگرفته و فقط وعده‌های امروز و فردای آنان موجب امید در ما شده است.

قاسمی گفت: اگر یارانه نقدی توسط دولت به حساب بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ واریز نمی‌شد، شاید امروز بسیاری از این قشر زحمتکش حتی توان خرید یک نان را هم نداشتند به‌گونه‌ای که در حال حاضر بازنشستگان با داشتن فرزندان محصل و دانشجو در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شده‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، سبب می‌شود، تعدادی از آنان از ادامه تحصیل باز بمانند.

ایزدی یکی دیگر از بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ ابراز داشت: جوانی و شادابی خود را در اعماق زمین سپری کردیم به امید اینکه در دوران پیری و کهولت از حقوق و مزایایی برای گذران زندگی برخوردار باشیم، اما به‌دلیل بی‌برنامه بودن در پرداخت حقوق قدرت خرید ما به صفر رسیده و وضعیت اقتصادی ما بسیار اسف‌بار است.

وی افزود: لذا از استاندار کرمان که همیشه حامی قشر کارگر بوده و در رفع مشکلات آنان با تمام توان تلاش کرده درخواست می‌کنیم، نسبت به رفع این مشکل نیز اقدام کند، باشد که دعای خیر بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ بدرقه راه تمام خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/80012/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول