اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مطالبات عمومی مخاطب در تبلیغ سایبری مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از رموز موفقیت در عرصه‌های تبلیغ جهانی در نظر گرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

مطالبات عمومی مخاطب در تبلیغ سایبری مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شرط اول ورود موفق مبلغان در فضای سایبری برای تبلیغ دینی برخورداری از مؤلفه‌های تهذیب رسانه‌ای است.

شیخلو تنوع زبانی و توجه به خواسته‌ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و عنوان کرد: یکی از رموز موفقیت در عرصه‌های تبلیغ جهانی در نظر گرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فضای مجازی به سبب گستردگی مخاطبان در سراسر جهان زمینه‌ مناسبی برای اشاعه افکار و مفاهیم دینی است به شرط آنکه در این محیط نیز عامل به عمل باشیم و تنها به حرف و گفتار بسنده نکنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می‌فرماید ما را به عمل خود یاری کنید نه با گفتار، گفت: مجریان و متولیان که در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی فعالیت دارند، باید خود مهذب باشند و از تخصص و علم کافی برخوردار شوند.

شیخلو ادامه داد: نبود معرفت و آگاهی کافی نه تنها سبب تبلیغ و ترویج معارف دینی نمی‌شود بلکه فضا را برای اشاعه خرافه و انحراف و ایجاد شبهات فراهم می‌کند و این از آفت‌های تبلیغ دینی محسوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه اعلام کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی باید به دور از درگیری‌ها و اختلافات قومی و مذهبی باشد و افراد باید در زیر لوای اسلام و با هدف جهانی‌سازی دین اسلام ناب محمدی معارف و مشترکات اسلامی را انتشار و ترویج دهند.

وی با اشاره به این مهم که اسلام دین زندگی است و برای تمام ادوار برنامه‌ای روشن و صریح دارد، متذکر شد: لازمه سعادت و آسایش انسان معاصر در محیطی که از نگرانی‌ها و تشویش‌های ناشی از زندگی مادی محصور شده، روی آوردن و عمل به معارف زلال الهی است، اما نبود تطابق میان عمل و گفتارمان هر لحظه بر ناآرامی‌های ناشی از کمبود معنویت در زندگی می‌افزاید.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول