اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل خبر داد

پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌آهن

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران راه‌آهن اردبیل از طریق منابع 10 میلیارد تومانی اخیر پرداخت شده و آنها تا پایان سال قادر به ادامه اجرای پروژه راه‌آهن هستند.

پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه بررسی پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان 10 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و پنج میلیارد تومان نیز برای تأمین مصالح و تکمیل ایستگاه راه‌آهن اختصاص یافته که وزیر راه و شهرسازی قول دادند تا تکمیل این پروژه مانعی در تأمین منابع و اعتبارات وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ‌پرداخت مطالبات پیمانکاران ظرف یک هفته انجام می‌شود و ما از پیمانکاران خواسته‌ایم به فعالیت‌هایی که در این ایام در داخل پل‌ها و تونل‌ها امکان تداوم آن وجود دارد، ادامه داده و با سرعت به تکمیل آن کمک کنند.

میرجعفریان خاطر نشان کرد: این پروژه به طول 175 کیلومتر در هفت قطعه اجرا می‌شود و هم اکنون نیز 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول با پرحجم و سنگین خواندن پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اضافه کرد: تکمیل این پروژه می‌تواند شمال‌غرب کشور را به شبکه ریلی وصل کند که انتظار می‌رود با تکمیل آن ظرف سال‌های آینده اردبیل از بن‌بست فعلی خارج شده و به شبکه ریلی متصل شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: راه‌آهن اردبیل از پروژه‌های مهر ماندگار است و به نظر می‌رسد هیچ مانع و مشکلی در تکمیل آن وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه یادآور شد: پیمانکاران با جدیت و تلاشی مضاعف سعی دارند پروژه راه‌آهن اردبیل را به بهره‌برداری برسانند که در این زمینه حمایت‌های جدی از طرف مسئولان ضروری به نظر می‌رسد.

میرجعفریان به اجرای 26 پروژه اساسی در قالب مهر ماندگار و ضرورت تکمیل این پروژه‌ها در موعد مقرر گفت: ما در حد توان و وسع خود سعی می‌کنیم با جذب اعتبارات این پروژه‌ها را در موعد مقرر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی همچنین در مورد تکمیل سریع سد احمدبیگلوی مشگین‌شهر افزود: با توجه به اینکه سدها در رونق اقتصادی منطقه و رفع مشکل بیکاری اهمیت دارند، ضرورت دارد سدهای در حال احداث به سرعت تکمیل و برای بهره‌برداری آماده شوند.

میرجعفریان تصریح کرد: شبکه پایاب سد احمدبیگلو نخستین شبکه پایاب در کشور است که به طور همزمان با احداث بدنه اصلی در حال اجرا است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل از صرف دو میلیارد تومان برای احداث این سد خبر داد و خاطر نشان کرد: پروژه شبکه سد احمدبیگلو با تکمیل شدن می‌تواند زمینه مساعدی را برای صاحبان اراضی زراعی دیم و باغداران منطقه فراهم آورد تا از شبکه مدرن استفاده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به برآورد رودخانه مشگین‌چایی حتی در صورت پایان نیافتن ساختمان سد، 600 هکتار از اراضی منطقه با استفاده مستقیم از آب رودخانه تا نیمه اول سال آینده زیر پوشش شبکه آبیاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول